Mellandagar

Nu är det vardag igen och lite lugnare. Dottern o jag har varit ute på lite fotopromenader  om dagarna.
Vi är lika fotogalna. Hon har en bättre kamera än vad jag har, men jag är jättenöjd med mina bilder.Min kamera tänker själv. Det är såå bra! Här kommer några av mina senaste alster.

94943-283

Så här ser det ut nu i December månad. Barmark.

94943-281

Vackert är det ju. Här är bilder  från en å.

94943-282

Här var det faktiskt is på sjön, där ån rinner ut.

94943-278

Här är älven, Ljusnan. Det är forsande vatten här och fina isformationer efter kanten.
Lite vitt på stenarna, faktiskt.
94943-276

Läckert  med is tycker jag.

94943-277

Det här liknar en stor kristall.

94943-275

 Färgerna är lite bleka, för det var sent på eftermiddagen.

Sista bilden har desto mer färg,eller hur?

94943-274


Måste avsluta med en väldigt  vacker solnedgång. Den här bilden tog jag hos min dotter,  på
eftermiddagen, dagen  före julafton. Himlen var så otroligt vacker , skiftade mellan rött o guld. TJUSIGT!

Ha det så gott alla!

Foto: Gunvor  2006

Kommentarer:

1 Sylvia:

Du kan absolut vara nöjd med din kamera. Men mycket hänger på fotografens blick för det vackra.

2 Ninni:

Mycket tjusigt...gillar kort på is!
Ha en skön kväll, kram

3 En liten tant:

Tack för besöket i min blogg!Imponerad av att du själv en gång virkat hyllremsor!
Verkligen fina foton. Jag måste fråga vilken kamera du har eftersom jag läser mig korsögd och utmattad på alla beskrivningar för att kunna köpa mig en digital kamera.

4 En liten tant:

Såg nu att det var svägerskan som virkat! Imponerad ändå! :-)

5 Mumin:

Åh vilka fina bilder.....jag längtar efter sådana isbilder. Kram

6 Gunvor:

Sylvia.. jag är jättenöjd med min kamera. Absolut!

Ninni..Tack för det, jag gillar också isformer.Kramar tillbaks.

7 Gunvor:

En liten tant..Tack för besöket själv.
Min kamera är en Olympus Camedia c 70 ZOOM.
Digital compact camera. 7,1 megapixel.
Jag har inte alls lärt mej mycket om min kamera.Det finns ingen svensk bruksanvisning.
Fotoaffären kunde inte heller skaffa hem nån.
Så det jag kan har jag lärt mej själv.

8 Gunvor:

Mumin..Tack.Du får väl gå ut o leta.
Kram.

9 Paula:

Härliga foton! Jag fotar också isformationer så här års, o i år finns ju ingen snö att fota...
Dottern med familj var äntligen här på besök idag, så jag fick krama om barnbarnen! O självklart hade dottern fått en sprillans kamera i julklapp, 8 megapixel o 7xoptisk zoom. Det är zoomen som är för dålig på min kamera, bara 3x o jag vill ju ta närbilder också! Men för ett år sedan hade jag ingen kamera alls, så jag får nog nöja mig! Däremot ska det bli en ny dator närmaste tiden...
Kram

10 Pia lotta:

* Så otroligt vacker du bor.. du har ju snö oxså, mer än jag kan säja om Skåneland.
Tjingeling

11 Gunvor:

Paula..visst är det vackert med isbilder. Va kul att du fick träffa barnbarnen nu då.Mina kan jag träffa när jag vill. Dom bor här i närheten. Vilken häftig kamera hon hade.
Jag använder inte zoomen så ofta, jag håller kameran så nära som möjligt i stället, om det går.
Det blir ju ganska bra bilder i alla fall.

Ha det gott.

12 Gunvor:

Pialotta..Visst bor vi fint. Med naturen så nära inpå. Men nån snö har vi inte. Liite vitt på marken har vi kvar.Vi har haft plusgrader flera dagar nu.
Ha det bra!

13 pimpim11:

Jättefina bilder och solnedgånger är ju helt fantastiska. /pimpim

14 Ninni:

Vad ska du hitta på idag då..mer foton kanske!
Ha det bra vad du än gör, kramen

15 Gunvor:

Pimpim ..Tack snälla du! Det VAR en fantastisk solnedgång.

Ninni..Har inte fotat nånting idag. Men önskade att jag hade haft kameran med när vi var ut o åkte en sväng.
Ha det bra du oxå.

Kommentera här: