Måndag...

I dag är det ju Måndag ,o då brukar jag vara trögstartad..Men i dag har jag faktiskt varit riktigt duktig, om jag får säga det själv, och det får jag ju. Jag har bakat bullar ,, många bullar blev det.  Bakade en par längder också , åt barnbarna. Igår var vi ju och dansade och hade jättekul !!   Bra musik o bra dansfolk..

Sen måste jag visa vad jag sysslat med på kvällarna också..Jag har plockat fram stickorna och tillverkat lite baby sockar..Dom är faktiskt jättebra. Sitter bra på foten och är så gulliga så. Ska ge bort några..Och sonen ska ge ett par åt en kompis som fått barn..94943-247

Här är mina alster..Dom är lite annorlunda än vanliga sockor..

Kommentarer:

1 caroline:

Guuud vilka helt underbara tjocksockar =) Du är ju fantastiskt duktig jue!!!!
Kramis Carro

2 Gunvor:

Tack för det... Och välkommen hit. Kul med nya tittare...Kram tillbaka.

3 Nilla:

Sååå söta, vad duktig du är. Nilla

4 gunsan:

Gunvor... vad söta härliga... och de går upp en bit, då åker de ej ned så lätt. Mina barn ville ej ha mer än i stövlar... SÖTA TILL TUSEN!!!
Men det är KUL att sticka smått också, de blir färdiga så snabbt :)
Jasså du är duktig på melodikrysset hi... jag och namn och när jag känner igen melodi, kommer jag ej ihåg namn på den eller artist. Men jag lyssnar och säger till mig själv, svaren jag kan... och ler... OJ vad jag kan he...
Usch då med gammalt som man ej vill ha(hälsan alltså)...
FÖR-DIN-FANTASTISKA-MÅNDAG-FÅR-DU-EN-KRAM :)

5 Gunvor:

Tack,, Nilla . Dom är inte så svåra att tillverka. Jag har stickat massor , genom åren. Började när mina barn var små.Jag har gjort om dom lite, satt dit tofsar och så.

6 Gunvor:

Gunsan,,dom här sockorna,sitter väldigt bra på foten . Melodikrysset är kul att lösa, tycker jag. Varenda lördag löser jag det. När jag var inlagd på lungkliniken en gång , så hade jag ingen tidning med krysset i och ingen radio(min funkade inte).Då hade min sänggranne både tidning och transistorradio. Så då löste det sig ,även den gången.
Kramar tillbaka.

7 pimpim11:

Du det var söta sockor och det bästa med sockor att de alltid behövs. Man blir så glad att få jag stickar lite nu till jul. Barnen har börjat önska sig igen. Bullar mums. /pimpim

8 Gunvor:

Pimpim,, det är så kul att sticka, och nu verkar det bli poppis igen. Jag handarbetade mycket förr, broderade , stickade o t.o.m. sydde lite kläder.
I dag skall det bli saffransbullar.
Ha en bra dag.

9 Estelle:

Va söta!

10 Gunvor:

Estelle,,Tack för det.

11 Paula:

Jag blir alldeles rörd när jag ser dina sockor! Min mamma hon stickade o stickade o ibland så virkade hon, o jag kan ingenting! Mina prinskorvar till fingrar vägrar lyda mig, snyft!

12 Gunvor:

Paula,, men va roligt att du tyckte om mina sockor.Jag har stickat massor av dom där, och gett bort.I början använde jag restgarner, men sen började jag köpa lite fina färger.Min mamma stickade oxå mycket.
Kramar.

Kommentera här: