Sommar i stugan


 
Idag har vi varit till stugan. Det var så underbart väder, så vi blev kvar hela dagen, fast vi bara skulle dit och förbereda för vattnet som dom skall koppla igång nästa helg. Vi är inte hemma då så därför åkte vi i dag. Det var så skönt  ute så vi skulle stanna och kratta lite grann, men innan det var färdigt så hade vi gjort alltihopa. Det är väl inte så mycket egentligen men det var fasligt mycket kvistar som blåst ner så det tog tid ändå! Jag var lite lat efter städningen hos sonen, så jag gick på en promenad när gubben krattade som värst. En promenad som jag ofta gjorde förr på våren. Jag gick  till andra sidan sjön o det var så härligt!

Vi åkte på morron och blev kvar hela dan. Vi var ju utan vatten så jag måste åka och handla innan vi kunde koka fika. Jag måste även köpa vatten till kaffekokningen. Bara för att vi glömde o ta med oss o grannen var inte hemma,
men det fixade sig!

94943-589
Våran stuga ligger ju i Hudiksvall och här är början på stan, ganska mysig rondell.
Stugan är ju utanför stan såklart!

Här börjar min promenad!
94943-599
Ståtliga björkar mot en alldeles klarblå himmel. Det är väl suveränt vackert o somrigt , men inga löv här ännu.

94943-595
Jag hittade solgula Tussilago

94943-598
och Blåsippor i mängder, som ett hav var det .Och sen

94943-592
lika mycket Vitsippor. Ja det var så otroligt vackert! 

Det var hit till blåsippestället som jag brukade gå förr om åren. Det har inte blivit av på senare år för vi brukar inte vara där så pass tidigt. Men jag är glad att jag gick dit idag för det var så härligt.

94943-596
Jag undrar om inte bergatrollet bor här, det ser nästan så ut tycker jag.

94943-600
Den här stubben var så läcker så,   jag tror det är en aspstubbe. Härlig färg!

94943-593
Grankottarna var också fina! En hel drös av kottar.

94943-602
Min första Sädesärla för i år!  Härliga vårfåglar ! Den vippade på alldeles framför mej.
Alldeles som den bad om att få bli fotad.

94943-591
Närbild på Vitsippa
94943-590
och Blåsippa.

Sen var promenaden slut och jag kom tillbaka  till stugan igen. Nästa gång vi ska dit så ska jag städa ut vintern o göra rent o snyggt där. Och så vill jag ha lite nya gardiner att sätta upp. Det blir kul.

image603
Jag slutar med en bild jag ser varje morron när jag sitter på altanen och intar morronfika.
Härligt va?


Slut för denna gången!

Foto Gunvor: 2007

Kommentarer:

1 Mumin:

Ja det var härliga bilder och va fint att du kan titta över sjön med din mogonfika! Ha det gott! Kram

2 Ingegerd:

Det var ju en härlig dag för er! Tack för att Du visar så fina bilder!
Jag har också en sädesärla på min blogg nu!
Hälsningar Ingegerd

3 Gunvor:

Mumin, det är så fint att kunna sitta där o njuta av utsikten. Lugnt o fridfullt.

4 Gunvor:

Ingegerd..En härlig dag var det verkligen. Vad roligt att få bjuda på lite naturupplevelser.

5 Ninni:

Helt underbar ser din utsikt ut..vilken härlig promenad..det syns att våren har kommit betydligt längre hemma hos oss!

Ha en skön kväll, kram

6 Gunvor:

Jo , Ninni det var en underbar promenad! Det är nog mycket mera vårlikt hemma hos dej,det såg jag på dina bilder. Men våren kommer med stormsteg nu.Det har ju varit 24 grader här idag.

7 Pialotta:

Glada Hudik.. Har aldrig varit där, men det verkar så himla myspys.. härligt med lantliv och naturen som närmsta granne kan jag tänka.
Ha de gott o lycko du som har en stuga..
Jag har bara en balkong.
Tjingeling

8 pimpim11:

Fina bilder och så fint eran stuga verkar ligga./pimpim

9 Gunvor:

Pialotta..inte vet jag om dom är nå gladare i Hudik. Men det kallas ju så , Glada Hudik.Visst är det härligt med stuga!

10 Gunvor:

Pimpim, tack för att du tyckte om mina bilder.

11 Paula:

Oh, vilken utsikt! Slår min med hästlängder, för vatten är alltid vatten! Hur mysigt vi än har det så tar det 10 min ner till sjön! Men så bor vi ju också här året-om....
Sädesärlan som jag kallar vippstjärt är lite speciell fågel. ibland får jag för mig att den är någon fråån "andra sidan" som kommer med en hälsning...
Ha en underbar helg!/Kram

12 Nalle:

Vilken fantastisk utsikt ! Bilden på blåsippan var ju så söt:) Fina bilder alla, för att inte tala om den klarblåa himlen. Underbar !
Nu går vi mot varmare tider. Det känns bra.
Kram och ha en fin helg

13 Ninni:

Hoppas du också får en underbar dag..kram

14 Mumin:

Ha det så gott idag. Det är lite kyligt ute idag, inte så varmt som igår. Kram

15 Gunvor:

Paula...det tror jag inte.Du bor ju vackert året runt o jag bara på sommaren.Det är ju nåt speciellt
att få bo vid vatten.I dag var första gången jag såg Ärlan här hos oss.Fast den har säkert varit här förut!

16 Gunvor:

Visst är det en härlig tid vi går till mötes Nalle.

17 Gunvor:

Ninni och Mumin. Ha en härlig helg ni också!

18 Nilla:

Den utsikten skulle jag gärna äta frukost till. Jag har det lite tufft nu, mamma ligger på sjukhus, hjärtinfarkt och propp i lungorna. Men i dag mår hon lite bättre enligt sköterskan. Ska strax åka dit.
Kram

19 Gunvor:

Åhh, stackars dej!Jag förstår så väl hur du har det nu! Hoppas sköterskan har rätt.
Kramar!

Kommentera här: