Vardag igen.

Skönt med lite vanliga dagar igen.  Det är inte det bästa vädret just nu. Alldeles för milt och jättehalt har det blivit. Julafton var det riktigt vackert o julfint ute. Dottern o jag hann med lite fotande på förmiddagen medans solen var framme. Sonen var chaufför och skjutsade oss dit vi ville! Jättegulligt av honom!

Lite bilder från dagen kommer här!


Tomtens bostad kanske

94943-1168


94943-1184

94943-1173

94943-1185
Min favoritplats vid ån

94943-1186
Den här vyn har nog varit med nån gång förut

94943-1175

94943-1172
Förra året var vi också här vid ån o fotade..då fanns det ingen snö alls, vid samma tidpunkt.

94943-1175
Vid vägkanten var fröställningarna så här gulliga.

94943-1181
Sen åkte vi vidare och då träffade vi på dom här två trevliga kamraterna. Dom ville jättegärna vara med på bild!

94943-1180

94943-1179
Visst är vi fina!

Ja så var det slut på denna bildvisning från min julaftonsförmiddag!

Ha en god fortsättning på helgerna.

Foto: Gunvor  Dec.-07.

Kommentarer:

1 Mumin:

Åh va härliga bilder:)) Jag riktigt känner den härliga doften av häst och snö....som i ungdomen då hästar va mitt liv!! Nä nu får snön komma hit också, snacka om tråkigt och grått väder här nere. Ha det gott Gunvor! Kram från Mumin

2 Ninni:

Strålande vackra vinterbilder..söta hästar, stannade ni och klappade lite grann??

Ha det gott, kramen

3 Sylvia:

Vilken härlig avslappnande inledning på julafton du skapade åt dig. Här finns ingen snö ännu så det är ganska mörkt, men nu blir ju dagarna längre och ljusare igen så vi överlever nog ändå.

4 Helena/Bildbloggerian:

Ja, de här motiven känner jag allt igen! :) Jag tror jag måste ta och lägga ut några bilder från ån jag också, för det är verkligen vackert där. Jag gillar speciellt din femte bild, med dubbla solar.

5 Mediabrus:

Vilka underbart soliga bilder - man blir riktigt glad av dem. :)

6 Kirsti:

Vackra julaftonsbilder! Kul att du lämnade en kommentar hos mig så jag hittade hit..du har en fin bildblogg! Fnissade högt åt bilden på "snöängeln" som katten gjort runt sin lilla hög. :)
Idag ser det ut att kunna bli lite sol här hos oss också..kanske en fin foto-promenad-dag.. Hoppas det!
God fortsättning och gott nytt foto-år!

7 Ninni:

Jo visst packar jag.det är klart nu, men det var svårt att ta beslut om vilka kläder som skulle med!

Sonen har ännu inget körkort så han behöver inte bilen..men ändå!
Det ser ju för jävligt ut..glas överallt jag vet inte hur de har lyckats krossa bakrutan så totalt!

Kramen

8 Mumin:

Å en vacker blomma har du skaffat dig:) Lika vacker som blogginnehavaren kanske? Ha en go lördagskväll! Kram Mumin

9 Gunvor:

Tackar tackar så hemskt mycket för alla fina kommentarer!

10 Nalle:

Ja så fina hästar! Och vackra vyer. Här är ingen snö alls, men tomten hittade ändå:) Ha det gott min vän och ett riktigt spännande år önskar jag dig. Kram

11 Gunvor:

Tack Nalle! Vi har snart ingen snö heller! Gott nytt år till dej också!

Kommentera här: