Ännu mera vita bilder


Vad sägs om lite nya vinterbilder? Vi har haft superkallt i natt . -29  Det är väl inte så pjåkigt.. Jag pratade nyss med min syster i Funäsdalen och där hade dom -34 i morse. Inte så tokigt det heller. Men vi har ju kommit så pass långt fram nu så det blir  betydligt mildare på dagen. Vi hade bara -15 på dan idag.

Igår gick jag en lång promenad i ett skoterspår o det var så himla vackert o alldeles orört. Ingen skoter hade kört  där efter sista snöfallet och inga rådjur hade gått där heller.  Då var det bara -12.

Det kändes högtidligt på nåt vis när jag stod där ensam i skogen o bara njöt av allt det vackra.
Ni kanske tröttnar på mina vintermotiv, men jag visar dom ändå!!

94943-449
Här är den blåa skuggan.

94943-444
Ett orört skoterspår

94943-447
Det här ser nästan ut som vispad grädde

94943-445
Mera grädde

94943-443
Här slutar jag för denna gång!  

Detta var min väderrapport!

Foto: Gunvor  2007.

Kommentarer:

1 Helena/Bildbloggerian:

Åh så fint ni har det där hemma nu! Jag gillar speciellt den där första bilden, med den blå skuggan.

2 Nalle:

Inte tröttnar vi på dina bilder. De är ju så fina. Särskilt den första bilden, den var superfin !

3 Mumin:

Jag säger som jag alltid brukar att dina vinterbilder är så jättefina. Vi har faktiskt fått snö här nere på västkusten också, jag tycker det är underbart. Kram Ha en bra dag! Mumin

4 Gunvor:

Helena ..kul att du också tycker att det är fint med snön. Visst blev den blå bilden bra!

5 Gunvor:

Tack för det snälla Nalle!!

6 Gunvor:

Tack du också Mumin!!Det var roligt att ni fått lite snö ni också. Och att du uppskattar det!

7 Ingegerd:

Hejsan! Härliga vyer där Du bor! Så skönt med tystnaden också, för det är väl det? Här i storstadsområdet är det sällan helt tyst, även om vi har en underbar nationapark intill området, Tyresta heter det. Visst är det kul att börja blogga! Även vi "pantertanter"!

8 Paula:

Jag kommer aldrig att tröttna på vackra vintervyer!! Tyvärr gör ju kylan att man ännu inte tillbringar så lång tid utomhus...men vänta bara tills mars, en riktig favvomånad för mig! Några vårblomster var jag inte redo att sätta in på min sida, därför blev det korren istället... en liten mittemellan säsongsbild
Hoppas du kan njuta av fler fina dagar, vi hade bara 13 inomhus i morse, och då får jag inte igång kroppen på hela dan...

9 Gunvor:

Hej Ingegerd! Vad roligt med nya bekantskaper!

Ja det är skönt att gå i skogen.Där är så lugnt o tyst och skoterspåren är bra , så man slipper gå utefter trafikerade vägar.
Och det är verkligen kul att blogga!Det har du rätt i.

10 Gunvor:

Paula..Tack för att du tittar på mina bilder..Din nya sida var jättefin. Idag har det varit så fint också fast det har snöat. Lätt fin snö att skotta.
Stackars dej 13grader det var hemskt kallt förstår jag. Jag håller på att frysa ihjäl när vi har 16 på morron ibland.Då vill jag inte kliva upp ur sängen förrns gubben eldat.

11 Ninni:

Det är vackert..men jag är så oändligt trött på vinter, snö och kyla..Brr!
/Kram

12 Gunvor:

Jo Ninni..det är många som är less på vintern nu.Och om man inte är pigg så känns det ännu jobbigare. Men snart är det vår igen!

13 Nilla:

Inte tröttnar jag på dina vackra vinterbilder, från vackra Hälsingland. Men jag är väl lite partisk :-)
Ha det gott.

14 Gunvor:

Tack snälla!! Jag tycker det är roligt att du är lite partisk. Du har ju lite anledning att vara det också.Med mannens anknytning till orten!
Ha det gott du också!!

Kommentera här: