Solrosor

Idag är det måndag, den tristaste dagen på hela veckan. Det har jag tyckt ända sen skoltiden. Men min mamma däremot hon tyckte att måndan var bästa dagen, för hon var inte så förtjust i helgerna. Idag är det grått o trist, visserligen milt, men ingen sol. Åtminstone inte här hos mej.

Jag tänker på alla som  har det jobbigt den här årstiden och bara längtar till våren. Jag själv har inga problem med det. Men visst längtar även jag tills det blir barmark o man börjar planera för blommor och stugan o så.

Men först åker jag på lite solsemester. SNART, om tre veckor! Tiden går så fort så snart är vi där.Det ska bli skönt . Kommer hem efter påsk o hoppas våren är här då. Det är inte alls säkert med den konstiga vinter vi haft hittills. Men man hoppas ju!

Ska försöka pigga upp alla vintertrötta med lite fina sommarblommor!
94943-459
Den här buketten skickar jag till alla som mår dåligt på olika sätt!

94943-457
Sen kommer solen i form av denna vackra ståtliga favoritblomma.

94943-456
En till stor sol med hopp om våren ! Snart är den här !

En stor kram till alla och envar!


Foto: Gunvor 2007.

Kommentarer:

1 Anonym:

Solsemester låter underbart. Var åker ni. Vi har oxåc en vecka som väntar men det är till alperna men förhoppningsvis med vila. /pimpim

2 Nalle:

Å tack, jag har ont i en tand så jag tar den första buketten. Gillar de där blommorna....vad heter de nu.....ä..det är ett konstigt namn...

3 Nalle:

Gerbera heter dom ju...det är väl två där i mitten?

4 Paula:

Låter skönt att få komma bort hemifrån ett tag! Jag gillar inte att sola men att få komma någonstans o möta våren skulle inte sitta fel!

5 Gunvor:

Pimpim.. visst blir det härligt med en resa. Vi åker till Västindien,till Tobago. Vi har varit i krokarna där förut och vet att det är bra där.Tre veckor blir väl bra.
Du får nog trevligt i Alperna också.Jag har aldrig varit där, tyvärr!

6 Gunvor:

Nalle.. Varsågod! du får ta buketten med Gerbera o lite annat, du som har ont i tanden!

7 Gunvor:

Paula.. jag tycker om värmen och solen. Och jag älskar att bada o simma o snorkla.Det är så härligt att få vara bland alla vackra fiskar.Men det är inte alla som är som jag. Många mår inte alls bra när det blir så varmt o fuktigt som det blir på såna ställen.

8 Ninni:

Åhh jag är inte riktigt pigger..så jag tar gärna emot lite blommor!
Såå vackra!

Ha en skön dag, kram

9 Mumin:

Så vackra blommor, tack, vart styr kosan? Ha en bra dag! Kram Mumin

10 Gunvor:

Ninni ..varsågod du också! Kanske kan jag pigga upp dej med en vacker solros.
Hoppas du kryar på dej snart!
KRAMAR!

11 Gunvor:

Mumin..visst är dom härliga, solrosorna! Resan blir till Tobago i Västindien.
Ha det gott du också!

12 Ninni:

Jag mår faktiskt bättre nu det måste ha varit dina blommor som piggade upp mig!

13 Gunvor:

Va bra Ninni om mina blommor gör underverk!Kanske är dom magiska!

14 Nilla:

Så underbara solgula blommor du bjuder på. Jag mår väl hyfsat, men blommor tackar jag aldrig nej till. Ser här ovan att du ska åka till Västindien, inte fy skam. Så härligt!!
Ha det gott.

15 Gunvor:

Nilla .. Nilla varsågod du också. Blommor får man även om man mår bra!
Ha de!

16 Sylvia:

Tack för de vackra solrosorn. Om några veckor reser även jag till varmare land. till spanska solkusten, längtar verkligen dit.

17 Mumin:

Åh Tobago så härligt....rena paradiset. Ha en bra dag Kram Mumin

18 Gunvor:

Sylvia, åhh då går du också o väntar o längtar. Härligt!

Mumin.. Hoppas det är paradisiskt också. Fast det vet jag nästan att det är. Vi har varit nästan där ju! Ha det så bra Mumin!

19 Gunvor:

Sylvia, åhh då går du också o väntar o längtar. Härligt!

Mumin.. Hoppas det är paradisiskt också. Fast det vet jag nästan att det är. Vi har varit nästan där ju! Ha det så bra Mumin!

20 Mumin:

När ska Pippis komma? he he skickar honom med nästa tåg.....kram

21 Gunvor:

Mumin.. skicka hit honom till veckan!Jag har jättemycket som behöver göras!
KRAM!

22 Paula:

Hej!
Jag har inte läst din blogg så länge att jag läst om Rocky...kanske lika bra, har ju en gammal fröken här hemma också, rottisen blir tio år, en aktningsvärd ålder för en 45-kilo tung dam! Lederna börjar bli slitna (precis som på matte) och orken tryter (precis som på matte) men hon äter och mår gott (liksom matte, haha)
Nedräkningen till semestern har börjat förstår jag och bikinin halvt nedpackad? Hoppas du tar massor av fina bilder som vi får dregla över!

23 Gunvor:

Paula.. Rocky blev tolv år och var pigg i sinnet,men han hade problem med sina leder han också. Och blev tröttare o sov rätt så mycket.

Jag har inte börjat titta över sommarkläderna än men det är nog dags nu. Gubben har redan börjat. Han vet exakt vad han ska ha med, inte jag!
Ni kommer att få se så mycket bilder så ni ledsnar.

24 Mumin:

Trevlig helg! Kram

25 Ninni:

Bloggen är vansinnigt tråkig hoppas det löser sig snart!

ha en skön fredagskväll, kramen:)

26 Gunvor:

Tack detsamma Mumin!

Ninni.. jag smäller av snart!
Detsamma till dej!

27 Paula:

Nu har jag också packat ner baddräkten! Bad i 34-gradigt vatten utlovas i Alfta, o det tackar jag för! Älskar att simma, man blir så lätt i kroppen i vattnet, haha!
Om vi inte hörs innan du åker så önskar jag dig en underbar semester! Kram

28 Gunvor:

Tack snälla Paula! Jag önskar dig detsamma, fast för dej blir det ju ingen semester, trots varma bad! Jag älskar också att simma!
Ha det så bra i Alfta! Vi ses i bloggarna!

Kommentera här: