Sticka halsduk

Måste få berätta hur duktig jag varit! Jag har börjat sticka en fin halsduk. När jag var på ICA och handlade så hittade jag ett så fint garn . När jag stod där och tittade så kom en av personalen fram o berättade att hon hade stickat flera halsdukar av detta garn. Så då kunde inte jag motstå frestelsen heller. Jag köpte två nystan och började sticka igårkväll. Och det var så kul så jag kunde inte sluta förrän jag hade stickat halva. Det går så fort för man använder så grova stickor o det blir så fylligt o snyggt.94943-451
Så här ser garnet ut. Finns i flera färgställningar.

94943-452
Visst blir den mysig. Lurvig o härlig fast det är så tunt garn.  Så pass lång blir den av ett nystan.  Lägg upp 25 maskor på grova stickor och sticka bara rätmaskor fram o tillbaka till önskad längd.

Sen måste jag visa en sån fin ljusstake eller vad man ska kalla den.
94943-454
Den är i brons och jag tycker mycket om den.

94943-450
Dom här har jag två av. Dom köpte jag till mej själv  som alla hjärtanspresent. Bara 59 kr. st.

Ha en skön helg allesammans!!
Ikväll blir det Lets Dance för mej. Och imorron ska jag titta på melodifest. från Gävle. Det blir kul hoppas jag. Den första för mej, fast det är den sista i omgången.

Foto: Gunvor 2007.

Kommentarer:

1 Mumin:

Åh vilket mysigt garn, blir lite sugen faktiskt.....åh snygga ljusstakar......trevlig helg! Kram Mumin

2 Gunvor:

Mumin.. det är så roligt att sticka för det går så fort. Tror jag ska köpa en annan färg också o sticka en till.
Ha det bra du också!!

3 Nalle:

Å vilket roligt garn. Blev också lite sugen på att sticka. Är inte så bra på det, men om det bara är räta så...
Vilken storlek är det på dina stickor?
Ljusstakarna var jättefina.
Ha en trevlig kväll

4 Ninni:

Snyggt, jag har en halsduk i min ägo av sånt garn..mjuk och go är den!

Dina fina ljusstakar är väl såna som man kallar Lotusstakar!

Ha en mysig lördag, kramen

5 Anonym:

Halsduken ser ju jättemysig ut varm och go.
Jag ska oxå se melodifestivalen min favorit är Andreas Johnsson /pimpim

6 Gunvor:

Nalle.. jag har stickor nr.6. Det funkar bra för mej.Och det är jätteenkelt o fort går det.
Ha det trevligt du också!

7 Gunvor:

Ninni.. Jag har redan köpt mera garn. Jag tog lila den här gången.Vilken färg har du då? Ljusstakarna är nog lotus. Dom är så fina i alla färger o finns ju i porslin också.
Kram Kram!!

8 Gunvor:

Pimpim..Jag hoppas den är så mysig som den ser ut. Dom säger att den är det. Det blir spännande med melodifestivalen, jag gillar också Andreas J o Magnus U och Sanna N.Men man vet inte hur deras låtar är.
Ha de!!

9 Ingegerd:

Jo, Gunvor, jag kommer ihåg penntorkarna vi fick ha i skolan till att torka av metallspetsen på pennorna med. Penntorkarna var gjorda av en massa små hopsydda lappar!
Jag tycker ljusstaken i brons ser ut som en kronärtskocka!

10 Gunvor:

Ingegerd..jag har inget minne av några penntorkare. Skulle vara intressant att se hur en sån ser ut. Kanske har jag använt dom utan att jag minns. Du vet minnet är ganska kort ibland! Visst är den fin ljusstaken!

11 Marie:

Hej! Var har du köpt den i brons?
Undrar om det gåt o få tag på en likadan?
Skulle gärna vilja ha en sådan. Finns det ett namn på den kanske?

Hälsn.Marie/Lindome :-)

Kommentera här: