Sparktur

Idag har jag varit ute på en liten sparkrunda. Det blev inte så långt för det drog så himla kallt åt ansiktet. Det var bara sex grader men kändes som tjugo. Fast det var ändå skönt  för på vissa ställen gav skogen lite skydd. Men solen var framme o det var så vackert. Ikväll blir det ingen dans heller, så jag har väl fått min motion för helgen.  Det blir väl att titta på TV ikväll då.

94943-387
Läckert med skuggor.

94943-388
Blånande berg.

94943-386

94943-384
Min sista amaryllis med fem klockor på samma stängel.

94943-385
Såå läcker inuti.

Slut för idag Tack för idag!

Foto: Gunvor   2007.

Kommentarer:

1 Ninni:

läckert!! Amaryllis är en såå fin blomma tycker jag!
ha en skön dag..här snöar det för fullt, kramen

2 Sylvia:

Rött är en härlig färg, både på frukt och blommor. Jag bara njuter av alla härliga vinterbilder som vi bloggare frossar i nu. När vintern är så här med några minus, klar himmel och vit snö är det ljuvligt. Du har verkligen fina omgivningar att sparka runt i.

3 Nilla:

Ha ha, det var ju den finaste bilden hittills ;-) Kjelle tyckte allt att det var kul också. Sätt gärna in fler sådana bilder. Det var så länge sen jag var där uppe nu. Härligt med sparktur, det har jag också gjort några gånger efter vägarna där.Trevlig söndagskväll.

4 Paula:

Det är vackert uppe hos er! Jag älskar vintern o skulle gott trivas där! Kom just på att sambon lovat fixa min spark i helgen, men det har han ju inte gjort! Han har ägnat sig åt sportsändningarna och vedklyvning...hmm undrar om jag törs nämna nåt?
Han har nog glömt det totalt, men jag vill så gärna åka spark, det är ju perfekt här i byn och lätt att ha jyckarna med! Och undan går det med tre "draghundar"...
Det värsta är backen där jag bor, den stupar brant nedför....där törs jag inte åka, då hamnar jag i närmaste snövall...
Ha det gott!

5 Mumin:

Usch jag bor i fel ända av landet känner jag. Här i sydväst är det bara regn som gäller.....jag vill också ha snö....tack för dem fina bilderna, så kan man drömma sig bort lite. Kram Mumin

6 pimpim11:

Så vackert ni har det.
Amarylisen är så fin blomma.
Jag får skämmas för jag har inte kommit iväg ut och fotat fast vi haft så fint väder. /pimpim

7 Gunvor:

Ninni..visst är blomman läcker. Jag var in till dotter M. idag o såg hennes amaryllis som hon haft i ett amaryllisglas hela tiden. Hennes var röd o vit randig inuti, som en polkagris. Jättetjusig!!
Härligt med lite nysnö! KRAM!!

8 Gunvor:

Sylvia.. ja det vimlar av fina vinterbilder lite överallt nu. Visst är det härligt nu med lite snö o kyla. Jag gillar verkligen mina sparkturer.
Ha det gott!

9 Gunvor:

Nilla.. jag tänkte nog lite på er när jag åkte där igår.Kul att det uppskattades. Det finns gott om bra sparkvägar häromkring.
Ha en skön kväll ni också!

10 Gunvor:

Paula.. visst är det fint här uppe. Synd att du inte fick sparken fixad. Det är så härligt när det är fint före.Det låter lite farligt med hundarna som draghjälp, så du får ta det försiktigt i utförsbacken.
Kramar.

11 Gunvor:

Mumin..Jag ska försöka skicka lite snö till dej. Du får njuta av bilderna vi alla skickar ut här på bloggarna.
Kram på dej Mumin!

12 gunsan & bosse:

Gunvor... här är nog bara pulkaväder för tillfället. Och sedan grus på... ibland kan man åka spark ändå, om man har en, ej jag. Nu flyger vi fram på våra fötter och tassar istället. HÄRLIGT med dina bilder även idag. Min amaryllis vilar nu från blommande... En blomma på Novemberkaktusen slog ut och vissnade, nu kommer 3 synliga,nya knopp. Rosa. Ja ja lite men naggande gott :)ps. färgtemat kom ej in... kanske senare...hos mig alltså
HÄRLIG-VINTER-ÄVEN-HÄR-NU-KRAM :)

13 Gunvor:

Pimpim..Visst bor vi bra här,nära skog och många fina strövområden. Och skönt att bara kunna ta sparken o ge sig ut på härliga långturer. Det kommer nog några fina bilder från dej också snart. Du är ju så duktig att sätta ihop bilderna i collage.Sånt kan inte jag!
Ha en bra måndag!

14 Gunvor:

Gunsan..Tänk att ni också fick lite snö.Hoppas den ligger kvar ett tag också. Halka inte omkull bara, när ni flyger fram.
Väntar med spänning på ditt färgtema!!!
Ha det så gott därborta!!

15 Nalle svarar:

Å Amaryllis är så fint. Jag fick en av grannen, en vit, till jul. Men tyvärr har den nu blommat ut och jag har gjort mig av med den. Jag har hört att man kan få dem att komma tillbaka nästa år. Men jag har inga gröna fingrar så den fick "kila vidare".
Blir lite avundsjuk på sparken. Sån hade min mormor, kommer ihåg att vi sparkade oss fram på den som barn. Väcker minnen till liv. Vill ha:)

16 Anonym:

guu va mycket snö här på Gotland har vi inge alls:P

Kommentera här: