Lite bilder från min stughelg

kan man väl få visa. Vi har haft det så härligt med riktigt vackert väder. Och det gick såå bra med Astrid..hon kände igen sig direkt fast det är ett år sen hon var där senast. Hon var jätteduktig i bilen också!
Jämt när man kommer dit så går man runt o kollar in om det är nåt nytt som hänt på blomfronten eller i slänten om nåt har mognat sen sist. Och nu var hallonen o blåbären riktigt fina. Så jag måste ju provsmaka på dom.

94943-846
Här är några söta goda skogshallon.

94943-835
En skål med hallon o smultron och

94943-836
en med fina blåbär. Alldeles utanför knuten växer det så fina bär. Bättre kan det inte bli!

94943-847
Himlen härligt blå med fina moln.

94943-837
Och så en sväng ner till sjön o hälsa på änderna

94943-841
När jag står där på bryggan och råkar titta ner på mina fötter så ser jag massor av myror på skorna o fulla bryggan!
Dom har byggt bo på undersidan av bryggan o när jag kom klampandes så blev dom störda. Och jag trodde jag skulle trilla ner i vattnet i rena förskräckelsen! Jag som hatar myror så otroligt mycket! Verkligen Hatar dom! USCH!
Jag förstår inte va dumma dom är som tänker bosätta sig på en brygga mellan brädorna. Jag öste vatten på dom. Grymt men va då!

Jag höll på att skrämma livet ur dom stackars änderna..dom stack iväg i full fart därifrån.

94943-840

94943-839
Det här är moln i vatten som speglar sig så fint.
94943-838
Mera moln på himlen...jag gillar molnbilder!94943-844
På en promenad efter skogsvägen växer det Orkideer i diket .fast dom flesta hade redan blommat färdigt nu.
Jag berättade det för grannfrun så hon gick också iväg och letade.Och lyckades hitta dom..men hon hade aldrig sett dom själv om inte jag hade berättat var dom fanns, sa hon. Du måste ha hökögon tyckte hon, som ser dom där små i diket. Men jag visste om stället sen förr.

94943-843
Det här är en del av hennes vackra rosor. Jag är så avundsjuk på dom..jag har inga rosor alls.
94943-842
jätteläckra är dom!

94943-845
Den här Fingerborgs blomman är min i allafall. Fin den också, med en liten myra i. Där kan den få vara ifred!

94943-823
Slutar med en  bild på Astrid som sitter så fint i en kartong...hon älskar kartonger!
Vi hade köpt en ny telefon som låg däri.

Det var allt för idag.    Ha det gott allihopa!

Foto: Gunvor  2007.
 

Kommentarer:

1 felicia:

vilka söta, mysiga, sommriga och vackra bilder du har tagit :D:D
vad händer ikväll då?

2 Ninni:

Underbara somriga bilder..vilka rosor din granne har..fast jag har fina jag med..hi,hi!
Myror har jag brottats med idag..när jag rensade rabatter, dom fullkomligt överföll mig..usch och blää otäcka djur!
Lilla Astrid ser lite fånig ut i den lilla kartongen, men ack såå söt!
Ha det..kraaam

3 Mumin:

Jätteläckra bilder Gunvor! Dem där hallonen och blåbären såg fruktansvärt goda ut och rosorna var ju kanonfina.....åsså har du väl dansat knäna av dig i helgen kantänka hihi. Kram på dej!

4 Gunvor:

Tack..Felicia. Ikväll händer inte så mycket.Lite TV kanske..jo Ernst ska jag nog kika på kl.8.

5 Gunvor:

Ninni..jag vet nog va fina rosor du har. Jag har sett några på bilderna dina. Tycker du lika lite om myror som jag så är det vääldigt lite!
Astrid är väl snygg i lådan!

6 Gunvor:

Mumin tack tack.Bären var jättegoda..jag åt upp dom själv. Dansat har jag gjort i helgen också! Som vanligt alltså!

7 Nalle:

Härliga molnbilder. Jag gillar också moln, de är så fina! Myror har jag
inte någon kärlek till, insekter är i allmänhet inte så kul:( Däremot gillar jag Astrid där hon sitter i kartongen så fint. Knubbe tyckte också om kartonger och lådor av alla de slag. Försökte trycka ned sig i dem.
Ha det gott
Kram

8 pimpim:

härliga bilder
och vilka rosor.
Jag blir avis vill oxå ha en sommarstuga och åka till jag kan stå ut med myrorna. ha en trevlig kväll kram pimpim

9 Gunvor:

Nalle..visst är det mysigt med molnbilder. Jag har fotat såna ikväll också. Kul att du gillar Astrid! Hon sitter ofta i lådor..tycker om när det är trångt.

10 Gunvor:

Nalle..visst är det mysigt med molnbilder. Jag har fotat såna ikväll också. Kul att du gillar Astrid! Hon sitter ofta i lådor..tycker om när det är trångt.

11 Gunvor:

Aj aj nu blev det dubbelt härovanför.

12 Gunvor:

Pimpim..du får ut o leta en stuga! Rosorna är så vackra så!

13 Mumin:

Ha en go dag idag Gunvor! Kram på dig!

14 pimpim:

Det gör jag hela tiden ....men jag hittar inget
Väntar hela tiden på rätta känslan. kram pimpim

15 Ninni:

Hello..ha en sköön dag idag, kram

16 Gunvor:

Hallo mina vänner .. ha det gottast ni också!

Kommentera här: