Midsommaren är över för denna gång

I går var vi ute på en nostalgipromenad vid min mans föräldrahem. Det ligger så himla vackert, alldeles vid älven. Vi gick där efter älven och jag tog en massa bilder som vanligt.Det var vackert väder och otroligt nog så har inte myggen kommit igång ännu, så då kan man gå i skogen utan att bli uppäten.

94943-740
Här är en riktig sommarstig ...underbart härligt.

94943-737
Jag älskar björkar på sommaren  och  älven som rinner bredvid.

94943-732
Älvbron som målades knallblå för nåt år sen

94943-738
Dessa gulliga rosor växte vilt efter stigen. Jättesöta var dom ..dubbla har jag inte sett nån gång så här i det vilda.
Jag plockade några och satte i vatten.. ska se om dom rotar sej, så kanske jag kan plantera ut dom sen.

94943-735
Hängbjörkar är väl för härliga. Dom här växer utanför huset och är riktigt gamla.
94943-734
En maffig knota på björken och i den har en solros rotat sej

94943-733
visst är det otroligt vilken växtkraft det finns i dom. Helt utan jord ..vi får se hur länge den klarar sej.

94943-729
Här är en bild på dom äckliga häggspinnarlarverna..Dom väver in varenda hägg häromkring även i år.

94943-741
Riktigt hemskt ser det då ut, tycker  jag!

94943-730
Avslutar med denna groda som står till tjänst  ifall ni inte drömde om nån Prins på midsommarnatten, trots alla blommor, så har ni chansen här...  för  här är han! Prinsen!

Hej svejs säger jag för denna gång!

Foto: Gunvor 2007.

Kommentarer:

1 Mumin:

Härliga bilder! Men den där spinnaren, usch vad otäckt, det har jag inte sett här nere.....e det nåt som e typiskt i norr? Å den där grodan vill jag inte pussa, jag orkar bara med Pippis, hi hi. Kram på dig och ha en bra dag!

2 Gunvor:

Ha en bra dag du också Mumin!
Jag tror alla häggar har blivit drabbade här åtminstone. Dom spinner in hela träd..gjorde det även förra året.

3 Paula:

Hej! Här dansades inte "små grodor" runt midsommarstången, allt var genomblött, i dagarna tre,,,trevligt att få se en groda då!
Tack, jag har redan min groda, han blev inte prins fast jag pussades jättehårt, men han är min favoritgroda i alla fall, hihi!
Ha en fin vecka/Kram

4 Gunvor:

Vilken himla tur att du redan fångat din gullgroda!

5 Ninni:

Vilken tur att jag redan har en prins så jag slipper drömma om den där..hi,hi!
Ha det bra....kraaaaam och Hej då!!

6 Nilla:

Härliga bilder som vanligt. Men de där häggspinnarlarverna dom är riktigt äckliga.
Ha det gott /Kram

7 Gunvor:

Ninni..skönt att man slipper pussa grodor!
Nilla..Tack för det! Häggspinnarna är verkligen super äckliga!

8 Gunilla Eklund:

Hej Gunvor
Vad roligt att se älven och älvbron, mina rötter.
Du är riktigt duktig på att fotografera, du har verkligen hitta din nisch.
Kramar
Gunilla

9 Gunvor:

Hej på dej Gunilla..o tack för senast! Va kul att du hittat hit. Jag förstår att du känner igen dig på bilderna.Och kanske blir lite nostalgisk du också
Kände du igen hängbjörken också,jo det gjorde du så klart. Ja som du förstår gillar jag att fota..helst naturbilder blir det.
Kramar tillbaka!

Kommentera här: