Lite Thaibilder

image486
Här är en bild på våran bungalow som vi hade när vi var i Kho Samui i Thailand  2002.
Det var jättemysigt där. Bilderna är inte av bästa kvalitet, tyvärr ! Jag hade ingen digitalkamera då, så jag har knäppt av bilderna nu efteråt och det märks ju. Dom blir lite blanka o lite otydliga!

94943-483
Här ser man det underbara vattnet. Väldigt lummigt o fint var det.

94943-482
OHH vad jag längtar till bad och sol.

94943-481
Dom här kompisarna kom och hälsade på ibland. Satt ute på altan o väntade  på ifall dom skulle bli bjudna på nåt gott. Det var inga gatuhundar för dom hade halsband på sig. Men dom hade födgeni, så ägarna behövde nog inte mata dom så mycket.

94943-484
Här ligger den ena och äter lite ris. Han var ganska ofta hos oss. Jättegullig vovve.Lite bus hittade han på. T.ex94943-480
en kväll när vi kom hem så mötte vi det här byltet på altangolvet. Vi hade glömt att ta in handdukarna innan vi gick ut för att äta. Så den här krabaten hade hämtat en handduk och dragit ner den på golvet och snott in sej. Där låg han och sov och trodde väl att han inte syntes. Bara svansen stack ut. Och han hade ingen lust alls att flytta sej heller. Visst är han väl för söt där han ligger!
Sen blev det handdukstvätt!

Sen kommer ni att få se bilder från Tobago. Då kommer det att fotas massor, bara så ni vet !

Ha det så gott alla som läser här!

Foto. Gunvor 2007.

Kommentarer:

1 Nalle:

Å så fint och mysigt det ser ut. Härliga bilder !!

2 Gunvor:

Tack Nalle!

3 Nilla:

Härliga bilder. Och vilka mysiga hundar. En sån rackare som kröp in under handduken då. Och snart bär det av till Tobago, så härligt.
Ha det gott

4 Paula:

Förstår att du mentalt redan befinner dig i ett ständigt sommarland! Jag vet inte om jag kunnat låta bli att släpa med hundarna hem till Sverige...
Lycka till med resan nu, fast vi kanske hinner höras innan, om du hinner blogga nåt mer...
Kram

5 Ninni:

Åhh va härligt!

Och snart åker du till Tobago, avundsjuk...jag INTE då, ha,ha!!

Vilka söta vovvar vågade ni klappa dom??

Kramiz

6 Gunvor:

Nilla, Paula o Ninni.. Hundarna var jättesnälla o mysiga. Man vågade faktiskt klia dom, dom verkade väldigt fräscha o fina.
Ja, nu är det bara att gå o vänta. Det är nästan färdigpackat, eller jag har plockat fram mina sommarkläder o sandaler.
Härligt va?

7 pimpim11:

Vad skönt det ser ut. Är det dit ni ska åka nu ign eller??
Jag har stor respekt för andras hundar och sådana som jag inte känner så just det med hundarna skulle kunna förstöra min semester.
Men hundar jag känner tycker jag mycket om .
/pimpim

8 Mumin:

Ser ju helt fantastiskt ut och söta vovvar. Kram

9 Gunvor:

Pimpim.. detta var Thailand Där vi var för några år sen.Hundarna var jättesnälla! Det fanns som vanligt massor av lösspringande hundar o katter. Men det finns överallt tycker jag. Det är inte kul om man är hundrädd, som ju många är.

10 Gunvor:

Mumin.. det är härligt i Thailand. Men vi har varit där flera gånger så vi vill prova på nya ställen.

11 Ninni:

Jag bara måste ta mig till Thailand..det är så underbart vackert!
Har du varit på Dominikanska nån gång?? Om inte så rekommenderar jag det varmt!
/Kram

12 Gunvor:

Ninni..dä ä bar å åk! Min dotter o måg och min bror o svägerska har varit där, men inte jag!
Dom tyckte det var bra där, men tyckte bättre om Thailand, dit dom var i fjol!

13 Sylvia:

Visst är det roligt med semesterbilder. Man gör liksom om resan flera gånger när man tittar på bilderna. Själv åker jag till Spanien nästa lördag på en vecka. Sall bli härligt.

14 Gunvor:

Åhh va härligt Sylvia! Jag tittar o minns ganska ofta faktiskt, när jag sitter här vid datorn. Men jag vill även ha pappersbilder så jag måste få hjälp o göra såna också, så småningom!

Kommentera här: