Städa, städa städa

har jag gjort i flera dagar nu. Har bara köket  kvar o det spar jag till efter helgen. Sen harjag bytt gardiner o putsat alla fönster i hela huset. Jag brukar göra detta till pingst , sen kan man fuska hela sommaren!  Till helgen ska vi åka till stugan o göra fint där. Och  det ser jag fram emot. 
 
Idag har jag städat rummet med våra gamla möbler. Jag gillar verkligen den här soffan o skänken!

94943-649
Vi har inte gjort nånting åt den. Bara gjort ett lock och sytt en dyna o kuddar.  Man ser vad sliten den är på framsidan.  Det syns att den varit flitigt använd en gång i tiden. Jag tycker den är så fin!

94943-647
Den här skänken har också ursprunglig färg .. jättefin är den! Klaffen går att fälla upp o stänga igen.. men jag tycker den är så fin när den är öppen.

Jag måste även visa bilder på det gamla körsbärsträdet igen.

94943-644
Visst är det väl otroligt att det orkar med att leva vidare med bara den enda grenen som finns. Själva trädet har ruttnat bort för länge sedan. Men barken finns kvar o är charmigt tycker jag.

94943-645


Ha de gott alla ..nu tar jag semester!

Foto: Gunvor 2007.

Kommentarer:

1 Mumin:

Du gillar verkligen att städa va?:) Va duktig du har varit....prata inte om fönstrena....är förskräckliga. Men vilka fina möbler, var rädd om dem!! Kram

2 Helena/Bildbloggerian:

Skänken är så fin och det blå inuti är en fin detalj!
Körsbärsträdet ja, det har ju verkligen hållit ut länge. Det var lite större och ståtligare när jag var liten, med mycket bär.

3 Ditt barnbarn:

Tänkte bara göra ett litet avtramp här i din blogg. Ha de bra. /Micke

4 Gunvor:

Mumin.. jag är lite töllig som vi säger här, jag tycker om att städa!
Helena..nu är det bara denna enda gren kvar på trädet, men så fullt av blommor o förhoppningsvis blir det många bär att njuta av!
Kära barnbarn.. jättekul att du hittat hit till mormor! Hör gärna av dej igen. Kram kram!

5 pimpim11:

Jättefina gamla möbler. Jag gillar oxå gamla möbler och även blanda gammalt och nytt. /pimpim

6 Gunvor:

Pimpim..vi har också lite blandat. Men just det här rummet är det bara gammalt.
Ha de!

7 Nalle:

Vilka fina möbler. Gamla möbler har mer charm än nya. Men man kan ju blanda. Det är fräckt.
Jasså, du har städat så mycket. Hm..det skulle behövas här med. Jag får väl ta det nån dag.
Ha det fint i stugan, hoppas ni får mycket sol och vila.
Kramar

8 Paula:

Ojoj, tur du inte klampar på i mitt pörte, jag som hatar städning...
Och nu får jag ju verkligen en anledning till att inte ställa till med någon grundligare sådan, eftersom det ändå måste bli en flyttstäd!
Så du åker på semester till landet? Och städar? Hoppas du får fint väder så du iaf kan ta fikaraster utomhus, hihi
Jag älskar din gamla soffa, den är helläcker, fast kanske inte funkar så bra som gästsäng...
Ha en skön semester/Kram

9 Ninni:

Underbara möbler..åhh har du storstädat hela huset, va härligt!
Ha det bra i Pingst..kram

10 Mumin:

Ha det så bra i stugan! Kram

11 Nilla:

Jasså ni åker till stugan nu. Blir ni där hela sommaren? Ha det så trevligt. Kram

12 Gunvor:

Nalle, Paula och Ninni.. jag har snart städat klart huset.Det blir jätteskönt när det är helt färdigt..då kan man börja fuskstäda igen.Jag älskar mina gamla fina möbler!

13 Gunvor:

Mumin o Nilla.. vi är inte i stugan hela sommaren ..mest på helgerna blir det!Vi har ju närmare till dansen därifrån också! Hm hm!Det är härligt att vara där.

Kommentera här: