Nu ere lördag igen.

Vackert vinterväder idag. Några minusgrader o strålande sol o vitt på marken.   Idag löste jag hela melodikrysset..det var kul! Har varit ut med mat åt småfåglarna. Dom har fått en ny stuga som gubben snickrat ihop.Den blev riktigt fin..det tycker nog dom boende också för det är full fart där ute.

94943-1068
Jag smygplåtade genom fönstret. Den lilla röda är en grej för talgbollar som jag köpte på marknaden i Funäs i somras. Lite svårt att sticka igenom bollen utan att den går sönder.


Det här mönstret var på taket till källaren en dag, ett svart plåttak. Frosten har gjort detta spetsmönster.

94943-1168
Inte kan man tro att det är svart under!  Visst är det vackert!
94943-1169
Otroligt tycker jag!  Tog bilderna inifrån fönstret.

94943-1151
En liten blomma från Rhodos till alla som kollat på  mina bilder därifrån... det blev ju en hel del!

Ikväll blir det ingen dans ...vi tar det i morgon istället. Då är det Söderhamn som gäller,  med  Drifters. Dom är kanonbra! Hoppas det blir kul!

Igår såg jag på Idol. Nu börjar det dra ihop sej! Jag vet inte än vem jag helst vill se i finalen. Jag gillar bägge tjejerna.  Amanda är charmig tycker jag..hon har nåt. Fast igår tyckte jag  inte att hon sjöng så bra! Från början tyckte jag att hon var pinsam, men nu har jag ändrat uppfattning om henne. Hon har blivit bättre o bättre. Hon har en speciell röst!  Och Marie P. tycker jag verkar så rar o superduktig på att sjunga vilket är viktigast! Av killarna vet jag inte vem jag hoppas ska gå vidare.

Ha nu en riktigt härlig helg! Kramar  till alla!

Foto:Gunvor 2007.

Kommentarer:

1 Mumin:

Åh vad jag blir avundsjuk på dig som har snö.....så fint det är....och fåglarna har ju fått ett jättefint bo:) Jaså det blir ingen lördagsdans idag utan i morgon istället...ja Drifters är ju bra.......nä du Amanda gillar inte jag.....hon har sjungit så falskt ibland så man har skämts...jag gillar Marie Picasso och Andreas. Ha nu en skön lördag.....när tar du ut sparken??:)) Kram på dig!

2 Helena/Bildbloggerian:

Trevlig helg till er också! Och ta det försiktigt på dansgolvet ikväll :)

3 Ninni:

Jag kollar inte på Idol, men det är en kille som jag gillar..kommer inte ihåg vad han heter...Sebastian..nej jag vet inte!

Fina bilder som vanligt inne hos dig, den lilla stugan var söt, det kommer jag att sakna från huset att inte kunna mata fåglarna.

Ha en skön söndag..kram

4 Paula:

Det är fantastiskt roligt att fota när rimfrosten lägger sig, snön faller och allt i naturen förändras till oigenkännlighet. O vad det ryckte i danstarmen igår kväll, vi var på räkfrossa i Folkets Hus och folk dansade o hade kul...ja kul hade vi också, men att stuffa runt med en arm i bandage, nä, det får väl bli nästa år, suck
Ha en fin vecka/Kram

5 Gunvor:

Mumin, Helena, Ninni o Paula..helgen har varit jättebra! Vi har haft det trevligt på alla områden. Både fest o dans!

6 Sylvia:

Här har vi ingen snö ännu. Runt 0 och grått. Men jag är glad att snön dröjer. Vintern blir lång nog ändå.

7 Mumin:

Jippie det snöar hos mig!!!:)) Ha en go dag! kram

Kommentera här: