Hemma igen från min Rhodosresa

Här kommer lite bilder från resan. Vi bodde inne i  Rhodos stad. Väldigt centralt o bra.Nära till två fina stränder. Inte världens finaste hotell men bra inrett o fräscht o rent. Städning varje dag. Ett ganska stort rum med liten köksavdelning. Ganska nyrenoverat! Och balkong, det tycker jag är viktigtigast  att ha! Nu blev det ju lite för svalt på kvällarna, så vi kunde inte sitta ute då. Men morronfikat på balkongen var ju härligt. Det regnade lite dom två första dagarna, men sen hade vi solsken. Och solen var ju varm o skön. nån dag var det 27 grader. Inte så tokigt ..men  på kvällen måste man ha en tröja på.  Inget bad blev det heller..det var alldeles för kallt för det. Bara 22grader i vattnet. Jag testade sista dan men det blev inget långt bad för mej! Andra låg i hur länge som helst. Men man är ju badkruka o vill ha mycket , mycket varmare i vattnet.

Vi åkte redan på lördagen och sov över på Eurostop o lämnade bilen där. Planet gick tidigt på söndagmorron.

94943-1099 
Här ser ni det stora kinesbygget  Dragongate i f.d. hotell Älvkarlen i Älvkarleby.
94943-1100
Kinesiska muren..häftigt tycker jag i allafall. Bilderna togs i farten , därför är dom lite suddiga.
Nån gång hoppas jag att vi kan stanna till där och titta lite närmare på detta gigantiska bygge.

Sen hoppar vi direkt till semestermålet.
94943-1113
Våran balkong..lite långsmal men skön ändå.

94943-1117
Vår pool..nej jag bara skojar! När man tittade rakt ner från balkongen så såg man det här som faktiskt liknade en liten pool. Vet inte vad det skulle föreställa!

94943-1107
En del av den fina strandpromenaden

94943-1116
Här ser vi Turkiet i bakgrunden..det ser så nära ut! Det vi ser till höger är en del av akvariet. Det var stängt när vi var där..Tyvärr.
94943-1108
Nu är det färdigsolat för i dag på den här stranden.
94943-1106
En annan strand..ganska så mycket folk här

94943-1109
Älskade stenar! Jag skulle vilja plocka en hel resväska full, men tyvärr så väger dom så mycket. SYND!

94943-1112
Här var det en graffitimålad hotellvägg. Snyggt!

94943-1105
Här har vi en del av hamnen med alla fina båtar o kryssningsfartyg stora som hus!

94943-1111
Dom här palmerna som jag bara älskar!

94943-1102
Vackra byggnader nere vi hamnen
94943-1103

94943-1104
eller hur?

94943-1121
snygga fåglar i en park.

94943-1124
Fina lummiga områden mitt i stan.

94943-1118
Här är en bild av mej
94943-1123
o här är en till!  Dom enda bilder jag finns med på!

94943-1119
Det här får bli dagens sista bild. Den är också från hamnen. jag tycker om att titta på fina båtar!

Det kommer mera Rhodosbilder . Bl.a. från Gamla stan där det är så mysigt att gå och strosa!

Tack för i dag!
 Må så gott!

Foto: Gunvor 2007.

Kommentarer:

1 Mumin:

Oj vad det har förändrats sedan jag var där...lite mer exploaterat ser jag men hamnen känner man ju igen jätteväl med kolossen. Jättefina bilder Gunvor....väntar med spänning på hur Gamla stan ser ut idag! Men din lilla badkruka......22 grader är ju jättehärligt.....ha en go dag. Kramar Mumin

2 Gunvor:

Jag förstår så väl att det har förändrat sej lite. Men mycket är nog sej likt antar jag. Och tur är väl det.Gamla stan ser nog ganska lika ut. Det är flera år sen vi var där också men i Gamla stan kände man igen sej. jaså du tycker att det är skönt med 22 grader. Det tycker då inte jag.Här hemma kan jag nog klara det men inte utomlands! Då fordrar jag mycket varmare vatten!
Ha en go dag du också Mumin!Kram!

3 Paula:

Har aldrig varit i Grekland..men 22 grader i vattnet! Klart man badar då! Här badas det så fort det blir sisådär 17-18, är inte bortskämd med medelhavsvärme, hihi
Det låter som det inte är för sent att åka så här års, en kofta på kvällen är väl acceptabelt!
Kram

4 Helena/Bildbloggerian:

Har äntligen fått igång mitt bredband nu efter flytten, så jag kan titta in här. Men du mamma, jag håller med de andra - du kan ju inte kalla 22 grader kallt... :)

5 Mumin:

Hur e det idag då? Hoppas du har en härlig dag framför dig! Kram

6 Gunvor:

Paula..du vet 22 grader är för lite för mej. Jag vill ha minst 28, det är lagom tycker jag nuförtiden. Tycker jag får ont i alla leder om det är för kallt. Visst kan man åka dit på hösten, men dom flesta slutar sälja resor dit nu. Jag tror vi var dom sista. Väldigt många matställen stängde i söndags.

7 Gunvor:

Helena ..du vet väl vilken badkruka jag har blivit!

Mumin..allt är under kontroll! Jag städar!

8 Sylvia:

Ser härligt ut. Jag är väl snart den enda i Sverige som inte varit på någon av de grekiska öarna.

9 Gunvor:

Sylvia..det får väl bli nån grekisk ö nästa gång då för det är härliga öar.

10 Ninni:

Kände igen i stort sett varenda bild..verkar som ni bodde vid den västra stranden!
22 grader..det är ju varmt haha!

Ha en skön helg..kram

11 Ninni:

Ha en mysig söndag..kramen

12 Gunvor:

Ninni.. vi bodde mitt i stan o hade nära till båda stränderna.Vi låg vid den lugna stranden.
Ha så gott du också Ninni!

13 Mumin:

Ha en go måndag Gunvor! Jag vill se Gamla stan:) Kram

14 Gunvor:

Kommer snart Mumin! Har laddat bilder idag!

15 Mia:

Vilka härliga bilder! Det måste ha varit skönt med en semestertripp dit ner nu i höstrusket.. *L*

16 Gunvor:

Tack Mia..det var riktigt skönt att komma iväg en sväng, även en snabbis!

Kommentera här: