Lite höstbilder

är det enda jag kan bjuda på.

94943-1074
Så här röd var den vita lilla rosenbusken i stugan i söndags

94943-1075
Och så här granna färger har mina buskar här hemma. Det är otroligt vackra färger på dessa buskar. Sen har dom sina svarta bär. Fast dom tror jag att fåglarna har käkat upp redan.

94943-1077

94943-1076
Visst är dom underbart fina

94943-1079
men grannast är det hos grannen!

94943-1078
Här är det en sorts Spireea som har gula nyanser.

Idag är gubben i stugan o gör vinter.Han måste fixa det ensam för här ligger jag o kan inte hjälpa till. Det var synd för vi hade tänkt hinna med en gång till innan dom stänger vattnet. Men det går säkert bra fast det tar längre tid när man är ensam om allt.

Ha det bra i det fina höstvädret.

Foto: Gunvor  2007

Kommentarer:

1 Helena/Bildbloggerian:

Oj, vilka färggranna blad!
Hoppas febern håller sig borta och att det går åt rätt håll!

2 Paula:

Ljuvliga höstbilder! Något att ta fram i vår när min depression närmar sig...hihi
Underbara soliga dagar denna vecka, jag hoppas att det ska bestå över helgen också. Ungarna kommer hit på lördag på middag, o det är ju skoj om barnbarnen kan vara utomhus också,,,
Ha en riktigt skön helg/kram

3 Mumin:

Hej Gunvor! Nu är jag hemma igen och jag har läst att du är sjuk.....så tråkigt...hoppas verkligen att du blir bättre snart och dina fina höstbilder är ju sagolika...jag älskar ju verkligen hösten:)) Ha det så bra och krya på dig riktigt ordentligt nu!! Kram Mumin

4 Gunvor:

Helena..det hoppas jag med!
Paula..Visst är det underbara färger. Hoppas vädret står sej..det är ju alltid roligare med fint väder, när man får främmande som kanske vill vara ute också.
Hej Mumin ..va kul att du är tillbaka igen.Tack snälla du för omtanken.

5 Sylvia:

Det enda du kunde bjuda på....?! Fantastiska bilder. Här hos mig har det bara börjat gulna och falla av - inte så mycket rött ännu.

6 Ninni:

Mycket vackra höstbilder..nu är det vackert man får passa på att njuta innan allt ramlar av!
Hur mår du??
Kram

7 Mumin:

Ha en trevlig lördagskväll! Må så gott! Kram Mumin

8 Gunvor:

Sylvia..tack o tack! Jag suger väl åt mig! Nu har de allra finaste löven fallit av! Men det gula är också vackert. Synd att det inte varar längre.

9 Gunvor:

Tack Ninni! Jo då det är väl hyfsat. Men inte är man pigg o alert precis. Febern är borta nu och hostan är mycket bättre men man är såå trött o slut.

10 Gunvor:

Detsamma till dej Mumin!

11 Ninni:

Usch va tråkigt att vara sjuk..jag har fått en lätt förkylning..men jag är inte sängliggande och hoppas slippa det också!
Men hostar gör jag...suck!
Ha en skön dag och krya på dig...vart skulle ni ha åkt förresten??
Kramen

12 Mumin:

Krya på dig Gunvor.....ha en bra tisdag! Kram Mumin

13 Gunvor:

Ninni..det Är tråkigt att vara sjuk, det tycker jag med. Hoppas du klarar dej den här gången. Jag hatar hosta!
Du ..vi skulle åkt till Rhodos i två veckor.
Det skulle varit så kul för det är inte så ofta vi åker till Medelhavet, nu för tiden. Det blir mest långresor på vintern. Men men, inget att göra åt de.
Tack Mumin!

Kommentera här: