Brrr..idag var det vinter!

Vi har haft -17 här inatt! Det börjar likna nåt! Just nu är det bara -9. PÅ förmiddagen har vi haft strålande sol, men nu har det mulnat över. Dom har ju lovat ett riktigt snöoväder, men vi får väl se om vi hänger på de!

Lite inomhusbilder kanske!

Här står Astrid o spanar in nåt spännande!
94943-1309 
Va kan de vara för nåt..jo det är en katt som är på musjakt! Tänk om man fick vara med därute ändå. Men då skulle man ju frysa ihjäl!

94943-1307
Här är det spännande minsann!  Han dök flera gånger men det är inte så lätt att få tag i en mus under snön.

94943-1306
Äsch..jag ger upp! Och så var det slut på den underhållningen för idag!

94943-1308
Det är lika bra att gå o vila en stund i gammelhusses skrivbordslåda på pärmarna!


Som avslutning så bjuder jag er på ett par häftiga himlabilder!
94943-1313

94943-1311
Det ser ut som himlen hänger ner.  Såå vackert o dramatiskt!

Tack för mej! Ha en fin dag!

Foto:Gunvor  jan. 2008.


Kommentarer:

1 Paula:

Härliga kattbilder, man hittar ju dem i de mest lysande roliga situationer! Din verkar leka kamrer eller sekreterare, min hoppade in i kylskåpet igår!
Så kallt som ni hade har vi inte haft denna vinter en endaste gång! Blåser det inte så är inte kylan så farlig, bättre än dessa ständiga töiga plusgrader som vi får stå ut med! Få se om stormen kommer hit med regn eller snö eller något mittemellan
Kramiz

2 Gunvor:

Paula.. katterna är roliga.
Och den här är väldigt speciell!
Ja ..kylan kom av sej som vanligt! Nu är det 0 gradigt.Från -17 i morse till 0 ikväll.Helt otroligt vilken konstig vinter!Så det är väl nästan som ditt väder nu!

3 Naken:

Å vilka fina bilder! Jag tror att du ska vara glad att du slapp vara ute i den kalla snön. Vi rexar har ju inte så mycket av det där som kallas päls. Jag är glad att jag inte bor där du bor. Tycker till och med att det är för kallt här nere i Göteborg. Men det är härligt att få se lite bilder på den där mjuka vita snön och den där sorkjakten hade man ju inte sagt nej till att delta i.

Tass mot tass/ Naken

4 Gunvor:

Naken..Va kul att du tycker om våra bilder. Jag ställer ju upp som modell,när gammelmatte vill.
Ha det varmt o gott där du bor o håll dej inomhus du också.
Mjau från Asta!

5 Mumin:

Ja du, du frestar mig fortfanande med snöbilder....här blåser det småspik och regnet bara öser ner, fy bubblan vad tråkigt...men ha nu en riktigt trevlig fredag vännen! Kram

6 Ellen:

tur inte katterna är här jämte, då hade dom nog bosatt sig i mina skrivbordslådor !

Supergulliga katter du har =D

Kommentera här: