Tråkig Måndag

har det varit. Jag har ju aldrig tyckt om måndagar! Jag har bara slöat hela dan, inte varit utanför dörren än! Men måste nog tvinga mej ut lite grann. Har ju lovat mej själv att jag måste gå ut en sväng varje dag!
Jag har iallafall klippt ner alla mina pelargonier som jag har i källaren. Bra va?

94943-1301
 Här är min amaryllis som blommat igen med fyra klockor

94943-1301
Här var det två klockor som slagit ut. Jag testade med en större bild, bara på kul!
Men fick inte riktigt plats i bloggen.

94943-1302
Den är så fin inuti... ser ut  som en polkagris.

94943-1297
Min vita tulpanbukett. Det är ju min älsklingsfärg på tulpanerna.

94943-1305
Här utslagen...också den är så fin inuti!  Det visste man inte att dom var så gula ini.Läckert!

Till sist måste jag visa gräset som har klarat vintern ute på altanen. Det har ju ändå varit uppåt 20grader ute. Det är strongt att klara det i krukan.
94943-1285
Här står det o ser riktigt fräscht ut! Hoppas det klarar sej resten av vintern o våren också!


Idag blev det en blommig blogg!

Ha det så gott alla där ute!

Foto: Gunvor  Jan. 2008.


Kommentarer:

1 Mumin:

Den där julrosen var ju bara så läcker!! Vilka fina bilder du tar.....dem andra blommorna var ju så jättefina också. Har du en värstingkamera eller? Ha det så gott idag vännen! Kram Mumin
Ps har du snö kvar? Ds

2 Gunvor:

Jag vet inte var du har sett nån julros,men du menar nog amaryllisen! Den är läcker, tycker jag själv också!Tack snälla Mumin för att du tycker om mina bilder! Jag har inte alls nån värstingkamera! Du det är nog fotografen som är en värsting,eller hur? Haha, skämt åsido min kamera är väl en ganska vanlig digitalkamera med bra zoom. Jag beskär bilderna sen, så jag får med bara det jag vill framhäva.

Kommentera här: