Dagens skörd från trägårn

Idag har jag plockat av hallonen och det blev precis en liter.  Ganska bra tycker jag med tanke på att vi inte har såå många buskar.
Sen så plockade jag av jordgubbarna också och det blev en lite lagom skörd det också. Lite efterrätt till middagen får vi där.


Mumsigt ser det ut och det är det ju också.


Det här var hela skörden från körsbärsträdet. Men jag är glad att vi fick smaka några bär ändå, för det är bara en gren som lever.


Så här såg trädet ut i våras, fullt av blommor. Vi trodde att nu blir det nog massor av bär, men  så blev det inte.
Det kanske inte fanns så många humlor i farten då.


Men här ska det bli lila bönor hoppas jag! Förra året hann jag med bara några stycken innan frosten tog dom. Hoppas hoppas att dom  hinner med i år.

Allra sist har jag fått en Guldbagge....hihihi. Eller va sägs om denna?

Den var väldigt lik en sån eller hur? Han käkar hallon som synes. Godis!

Det var allt från min täppa idag! Tack o hej från mej!

Foto: Gunvor/  den allra sista dagen i Juli 2008.

Kommentarer:

1 Helena:

Hej!



Vilka härliga bär du plockat....det blir säkert en smarrig efterätt.=)

Hoppas du har fått mitt mail.

Ha en skön fredag!

Kram

2 Mumin:

Javisst såg han ut som en guldbagge!! Härligt med bär.....och dansa nu försiktigt med gubbarna i helgen. Kram ha det gott! Mumin

3 Ninni:

Åhh hallon finns det nåt godare...bara doften gör mig lyrisk!



Kramen

4 Ingegerd:

Nu börjar det komma andra insekter och larver, det är intressant. Guldbaggen är jättefin. Det var kanske kylan som gjorde att det inte blev så mkt körsbär. Humlor behöver mycket mat tidigt på våren.

Vi fick lite mer körsbär, men vårt träd är ungt och friskt. Hallon älskar jag, men vi har inga och inte heller jordgubbar. Så härligt det är med egna bär!

5 Gunvor:

Helena, Mumin o Ninni..det är så gott att äta bären naturella tycker jag.

6 Gunvor:

Ingegerd o Helena..tänk att jg fick en guldbagge haha.Körsbärsskörden var lite knal. Det kanske berodde på våren o humlorna.

Det är ju härligt att kunna plocka bären hemma.

7 Fia:

Åh, jag blir så avundsjuk på alla som har en täppa så att de kan odla frukt och grönsaker. Det finns inget godare än nyskördat egenodat.

8 Gunvor:

Fia..visst är det så att egenodlat är nåt särskilt!

Nu hoppas jag att dom lila bönorna hinner bli mogna i år. Dom var så läckra i färgen o goda.

Kommentera här: