Lite Hudikbilder

och stugbilder. Vi var i stugan om helgen och hade det jättemysigt i det vackra vädret. På söndagen for vi in till stan o käkade på en Kinakrog.  Sen promenerade vi genom stan, det är så lugnt o skönt när alla butikerna är stängda och man kan ströva omkring på nästan tomma gator.


Fiskargubben står där nere vid hamnområdet.


Mysigt att gå o titta på båtarna



Hudik är en fin sommarstad.

En vacker staty i en park. Många fina blomster fanns att beskåda.


Baken på samma donna


På väg tillbaka till stugan  så blev det stopp i trafiken när ett gäng med Kanadagäss ville korsa gatan.

Vi fick stanna ännu en gång på ett annat ställe av samma anledning.


Jag får aldrig nog av att plåta sjön våran vid stugan.


Sommar sol o båtar o näckrosor. Härligt!


Fina lila blommor vid stranden

  
Min första vita ros var nästan överblommad när vi kom dit. Lavendeln däremot är ljuvlig just nu.


Här myser Astrid på altanen


Här ser hon fundersam ut, kanske längtar hon efter sin matte. Hon hälsar till Matte o Husse att hon mår bra!

Det blev ett långt inlägg som vanligt. Hoppas ni har överseende och står ut med mina bilder.
Ha det så härligt i SommarSverige!


GRATTIS GRATTIS säger jag till min äldsta dotter som fyller 45 i dag.


Foto: Gunvor  30 Juli 2008.

Kommentarer:

1 Mumin:

Dina bilder tröttnar man aldrig på:) Va fint det är uppe hos dig och det där med gässen var ju för roligt.....och lilla Astrid är ju så fin....en väldigt vacker katt. Grattis till dottern! Kram Mumin

2 Helena:

Vad mycket fina bilder du har lagt in här.....jag har frossat bland dem ett bra tag nu.

Ha en skön kväll!

Kram

3 Ninni:

Vackra underbara bilder som vanligt!



Den donnan var rejält kurvig...Astrid är en sån fin katt.



Ha en härlig dag..kramen



4 Lena Och Totti:

Fast jag bor i Söderhamn, som är känt för sina vackra parker, har jag inte ens varit och tittat på dem. Man blir hemmablind. Jag skulle behöva dina frächa ögon för det.

Tack för dina fina foton som jag ofta tittar in för att se.

5 Gunvor:

Mumin.. va snäll du är! Visst var gässen coola.



Tack Helena..kul att du gillar mina bilder.



Ninni..tack tack.Kurvig var ordet, sa Bull.Asta är väldigt snygg!

6 Gunvor:

Va roligt att du tittar in ibland.Du får ge dej ut i parkerna du också och ta med kameran o Totti.

Tack för titten här!

7 Gunvor:

Helena det förstår jag så väl att du tycker!

Kommentera här: