I sommarstugan

har vi varit i helgen. Jag har varit ut o dansat. Min stackars make fick stanna hemma. Han har ju så ont i ryggen. Jättekul hade jag på dansen i alla fall! Vädret var blandat, med lite sol ,lite regn o lite blåst. Hyfsat med andra ord!
Lite nya bilder blev det också.


T. ex. smultrona som mognat ganska bra sen sist.

Hela handen full.


Äntligen har min vackra Pion blommat..sååå härlig färg på den.


En liten gullig ros, som jag hittade efter vägen på min promenad


En ensam prästkrage är  väl också fin!


Igår så var svanparet där på besök igen och nu hann jag med att fota dom. Dom var lite sura och väste när man kom emot dom.




Präktiga är dom


och ståtliga.

Nu ska jag leta bilder till Fototriss som har startat i helgen, där temat är Djur. Helena på Bildbloggerian är det som håller i det. Svanarna hade ju kunnat vara med där men jag hittar nog lite andra bilder till det.

Tack o hej från mej!

Foto:Gunvor  30 Juni 2008.

Kommentarer:

1 Helena/Bildbloggerian:

Men så fina bilder du tagit mamma! Riktigt fin skärpa och fint ljus i prästkragebilden och alla svanbilderna är kanon!



2 Ninni:

Svanar är inte att leka med..dom har säkert ungar det är därför dom väser åt dig!



Smultron åhh va gott, mycket godare än Jordgubbar..kram på dig

3 Paula:

Heej du dansanta dam! Nu är jag i etern, har läst och tittat på alla fina bilder du lagt in sedan sist. Fast svanar gillar jag inte på nära håll, bara ute på sjön där dom är graciöst vackra! När vi hade segelbåt hade vi ibland problem med svanar som ville klättra uppför badbryggan...ilskna väsande stora fåglar, fyyyy

Ser att du haft en trivsam midsommar, och visst är det vackert i fjällen nu, men myggen!

Hoppar över olika temor denna vecka då jag hellre går runt och besöker mina kära vänner!

Kram

4 Gunvor:

Tusen tack..Helena!



Ninni..jag var faktiskt lite småskraj för dom där vackra fåglarna.Och du ska tro att smultrona var goda.

5 Gunvor:

Hej Paula o välkommen tillbaka! Jätteroligt att du kommit tillrätta igen.Svanarna är vackra att se på och fota på lagom avstånd.Ingen mygg i fjällen i midsomras. Nu ska jag gå över till dej o kolla lite.

Kommentera här: