Kyrkor...

som jag fotat på hemväg från Härjedalen i midsomras. Bilderna är tagna genom bilrutan i farten, men som blev riktigt skapliga ändå. Jag tycker ju om kyrkor..vill gärna gå in och titta om det är möjligt.


 Först ut är Funäsdalens vackra kyrka, som ligger så vackert  nedanför Funäsdalsberget.
Den bilden är tagen på platsen men kyrkan blev lite oskarp ändå...skyller på det starka solljuset!


Sen har vi Linsells  kyrka

 
Älvros kyrka 

med klockstapeln.                                                                                   

 
Kårböle kyrka


Och sist men inte minst. Min egen hemkyrka. Färila kyrka.
Och alla dessa kyrkor på en enda resa !  Väldigt ofta ligger dom nära vägen.

Det här blev ett väldigt kyrkligt inlägg, men det behövs nog i dessa dagar!

Det var allt för idag!  Tack o hej! Från mej!

Fotat av: Gunvor /  annandag midsommar, Juni  2008.

Kommentarer:

1 Mumin:

Ja kyrkor är fint att gå och titta på:) Pippis säger jämt att jag är lite småreligiös när jag vill titta in och kolla.....men det är så rofyllt och vackert därinne. Den kyrkan med klockstapeln var vacker!! Kram på dig i kylan. Mumin

2 Helena/Bildbloggerian:

Vilken fin kyrkokavalkad mamma! Vad kul att du fotade alla på hemvägen och det är riktigt bra kvalitet fast du tagit dem i farten genom bilrutan! Jag fastnade för Funäsbilden, tycker det är jättefint ljus på den - det ser ut som kyrkan lyser!

3 Gunvor:

Mumin ..då är nog jag också lite småreligiös, för jag tycker ju också om kyrkor.Och visst är det rofyllt o skönt när man kommer till kyrkan i trevliga sammanhang.

4 Gunvor:

Helena..tack för det! Jag kom på att jag skulle fota alla kyrkor efter vägen, o det blev ju några. Jag har tänkt på det förut också, när man är ute o far. Man ser ju många vackra kyrkor som ligger nära vägarna. Det får bli fler en annan gång!

Kommentera här: