Äntligen har jag laddat lite bilder från min resa

Och hoppas att ni vill hänga med på denna tripp till mitt eget Paradis. TOBAGO!!
Resan gick jättebra, både dit och hem! Lite långdragigt blir det ju, mycket väntan på flygplatser! Men det gick bra!
Det var skönt när vi äntligen var framme, på denna lilla flygplats, som ju ligger på gångavstånd till många av hotellen.Bl.a. vårat, men vi hade transfer. Samma A.k. som mötte oss i år också. Jättetrevlig kvinna, som brinner för sitt jobb!  Hotellet var jättefint,med underbar utsikt! Åhhh, va jag tycker om när man har utsikt mot vattnet!

Den här vyn såg man igenom balkongdörren.Tänk ...morronfikat härute på balkongen. wow!


94943-1406

94943-1410

Det här var ett maffigt träd tycker jag, väldigt vackert!

94943-1407
Här är en av många utsiktsplatser , som fanns lite överallt runt hotellet

94943-1409

här är en bild från en sån!

94943-1408

Jag älskar dessa blommor som blommar såå vackert på dessa kala grenar på träden.Vi hade ett alldeles utanför vår balkong där det var massor av fina fåglar. Och jag är ju intresserad av fåglar och hade min lilla kikare med mej! Jag har fågelskådat en hel del under dom här veckorna!

94943-1395
Dom här t.ex. var så himla vackra! Jag vet inte hur många bilder jag har på dom.
Visst är dom supersöta?

94943-1386

Vi hade även en duva som låg o ruvade alldeles ovanför mitt huvud, där jag satt på balkongen. Den brydde sej inte ett dugg om oss! Efter några dagar så såg vi att det tittade fram två små barn.

94943-1387

Här ligger dom små. Och dom växte så otroligt fort, så det tog kanske en vecka bara
94943-1413

så var dom så här stora och vips så var dom utflugna och boet tomt. Snacka om växtkraft!

94943-1389

Sen var herr o fru duva barnlediga igen.

94943-1392

Här är en ståtlig kille, eller hur? Och framför står det en Kohäger. Vid varje kossa finns dom där vita fåglarna. Varför vet jag ej!

94943-1404

Här längst bak ser man flygplatsen, från balkongen på baksidan hos oss.Så nära och ändå inget störande, för det var ingen trafik på nätterna! Och på dagarna tänkte man inte ens på det!

94943-1400

Vackra blommor fanns det också. Den här var fin!

94943-1398

Här ser man stranden från balkongen...med lite zoom ser det väldigt nära ut!

94943-1385

Och här har vi poolen, sedd inifrån. Det var såå snyggt där!

94943-1393

Nu slutar jag med en kvällsbild från landningsbanan, dit vi brukade gå och titta på flygplanen.Det var så häftigt! Man kände sej så liten, när dessa stora maskiner gick ner för landning eller när dom åkte hit inför starten! Flera gånger stod vi här lika som förra året! Vi lärde oss att känna igen ljudet på vissa maskiner. SÅÅÅÅ kul!

Nu tackar jag för mej o säger godnatt! 
Det kommer mera och mera! Om ni vill förstås! Och det hoppas jag ni vill!

Foto: Gunvor  febr.-mars - 2008.

Kommentarer:

1 Helena/Bildbloggerian:

Vilka härliga bilder! Och det där underbara turkosa vattnet! Vår resa känns helt plötsligt väldigt avlägsen...
Ni hade verkligen en mysig utsikt från rummet och den fjärde bilden fastnade jag lite extra vid med blicken. Man saknar verkligen alla färger här hemma i Sverige just nu!

2 Gunvor:

Tack för det! Du hade ju såå underbara bilder själv du! Det är så kul att få visa sina bilder, o att det finns nån mer än jag själv som vill se dom!

3 Nilla:

Hej Gunvor!
Vilka underbara bilder. Så härligt med sommar, mitt i vintern. Så kul att du såg min svägerska på dansen. Jag har det bra men det är lite mycket fortfarande. Har bytt jobb igen, ska berätta mer så småningom i min blogg. Kommer få mer ledig tid framöver. Ha det gott.
Kram

4 Ninni:

Det är så vackert så det gör ont i ögonen!

Tack för din rara omtanke..jag hoppas verkligen jag får nåt som hjälper nu..jag är helt slut, kramen

5 Mumin:

Å va fint det ser ut....förstår att du haft det jätteskönt....vilket paradis och så jättevackra bilder. Kram på dig! Mumin

6 Gunvor:

Hej Nilla..tack för att du tyckte om mina bilder. Förstår att du har mycket om dej.Hoppas nya jobbet går bra! Vi hörs, må så gott!

7 Gunvor:

Tack snälla Ninni!Hoppas du mår bättre nu!

8 Gunvor:

Mumin..vi hade det underbart.Och det är så vackert där!

9 Helena:

Vad roligt att få se dina bilder, jag längtar verkligen tillbaka! Det var så roligt att titta på alla fina fåglar - vi fick låna en fågelbok av dem vi hyrde vår stuga av och vi lyckades identifiera ett trettiotal. Jag hoppas att vi också får tillfälle att åka dit en andra gång!

10 Paula:

Tack för att jag fick följa med! Förstår att stället blivit en favorit!

11 Carolina:

Jag kikade in på din blogg igen för att se om du skrivit något om din resa. Kul att du gillar AK, det är min moster, som vi bodde hos när vi var där nu i mars. (Antagligen samtidigt som du).
Man blir verkligen sugen på att åka tillbaka när man tittar på bilder. Vem vet, jag kanske måste göra en resa nästa år igen? :-)

12 Gunvor:

Carolina..hej på dej!Va kul att du hälsat på här!Jag gillar verkligen din moster AK.Hon berättade då att ni också var där igen.Tänka sej att pricka in samma tid igen! Synd att vi inte sågs! Du har ju alla chanser i världen att få komma tillbaka, som har moster där! Vill du hälsa henne så mycket från oss? Hoppas du hör av dej igen! Jag har många bilder kvar,hihi! Du kanske har en blogg med bilder också?
Ha det bra/kram Gunvor!

Kommentera här: