Allhelgonahelg

och här ser det ut som det gjorde förr i tiden denna helg. Det brukade alltid vara oväder då.Och nu snöar det för fullt här.  Fast jag tycker det är lite mysigt den här helgen att det blir lite vitt utanför fönstren. Och när man ska tända ljus på gravarna o hela kyrkogården lyses upp av alla ljusen. Det blir såå vackert o stämningsfullt!

Men tänk vad fort tiden rinner iväg. Det känns inte såå längesen det var sommar.


Här är en bild från midsommaraftonen  som  vi firade hos min syster i Funäsdalen. Såå vackert med alla midsommarblomster och fjället med snön kvar  längst bort.

Men nu firar vi Halloween som det kallas nu för tiden.

Med denna vackra orangefärgade ros vill jag önska alla mina bloggvänner o andra läsare en riktigt  fin helg!
Kör försiktigt  alla ni som är ute på vägarna nu.


Foto: Gunvor   31 okt. 2008.

Kommentarer:

1 Ninni:

Jag får en längtan efter värme när jag ser dina vackra bilder!



I morgon ska jag åka till kyrkogården..det är såå vackert i Minneslunden, jag har ju både mamma&pappa där.



Ha en sköööön helg, kramen

2 Mumin:

Ja du bor så fint så fint, men det har du väl hört förut?:)) Kram önskar dig detsamma! Mumin

3 Ninna:

Fotot från Funäsdalen ser nästan ut som en reklambild för att locka turister till trakten. Vackert i alla fall.

4 tingeling:

Ja denna tid är det så vackert på kyrkogården ochfridfullt och alla som man möter där ler och nickar såvänligt kram Tingeling

5 Helena/Bildbloggerian:

Åh, så fin bilden från Funäs är! Där har du verkligen lyckats, som ett vykort!

Låter avlägset med snö, här har det regnat hela dagen... Hoppas ni får en fin helg!

6 Ninna:

Jo, vi bor bra till - bara en 15-20 minuters promenad så når vi sjön. Vi brukar gå längre sträcker, men ibland kan det räcka dit ner och tillbaka.

7 Helena:

Fin bild.=)

Jag tycker om snö men gillar inte när det bara är is och halka.

Ha en fortsatt mysig helg vännen!

Kram

8 Kicki:

Hej!



Jag är in och läser din blogg emellanåt och tittar på de fina fotona.

Såg att du varit till Kreta, där var jag och min man i våras, men inte tänkte jag på att man kunde ta så vackra kort på trappor och annat.

9 Gunvor:

Tack så hemskt mycket för alla snälla kommentarer!

Kommentera här: