Igår var vi till stugan o krattade o gjorde riktig vinter.

Vädret var strålande hela dagen. Vi satt ute o fikade i solen på framsidan. Jättemysigt var det. Sen gick jag en promenad nere vid sjön medans gubben krattade. Jag gjorde i ordning rabatten, klippte ner lite gamla blommor o kupade min ros.
Sen kom våra kära grannar hem och då bara måste hon bjuda på nåt så då blev det te o mackor. Hon är ju för gullig!
 Inomhus hos oss var det bara 5 grader, så det blev inte lång stund inne. Inge frestande att stanna kvar alls.


Det ser lite kallt ut på sjön


och vassen glittrade i solen


Is på vattenpölarna




Vackert med sten o mossa o gräs ihop.


På vägen ner till sjön låg frosten kvar på gräset så det kändes att vintern närmar sej med stormsteg.

Och just nu skulle ni se hur det ser ut utanför mitt fönster här hemma. Det SNÖAR stora vita flingor! Vilken tur att vi åkte till stugan igår!


Så här är läget just nu.

Härligt va?

Ha det så gott!  Kör försiktigt.. halkan är här!!

Foto: Gunvor okt. 2008.

Kommentarer:

1 Sylvia:

Det ser onekligen vintrigt ut. Vintern är en fin årstid om det inte vore för halkan som uppstår. Vi hade någon minusgrad i morse - var lite halt på sina ställen när vi gjorde hundpromenaden.

2 Mumin:

Å nu får du snö igen......jag blir så avundsjuk på ditt snöfagra landskap....och inte får jag med mig Pippis att flytta norröver...och det är klart att jag skulle inte vilja vara utan barna och lille gullefjun. Kram vännen! Mumin

3 Ninni:

Fina bilder men härligt med vinter..nja, du vet ju vad jag tycker haha!



Ha en skön dag..kramen

4 Kerstin:

Härliga bilder! Jo du nu är det hög tid att lägga på vinterdäck för de som inte gjort det än.

Ha en härlig dag.

5 Gunvor:

Sylvia, Mumin, Ninni o Kerstin..än har vi snön kvar. Jag tycker ändå att det ser lite mysigt ut och så blir det ju ljusare.

6 Fia:

Det ser jättevackert ut, men kallt, kallt, kallt...

7 Paula:

Hej! Har ni fått någon påfyllning av snö? Vi har haft en underbart solig vintrig dag, just nu -7 grader. Sparken åkte fram och det funkade jättebra

Ha nu en skön söndag/kramen

Kommentera här: