Nu är jag hemma igen från stugan.

Vi har varit där sen i söndags. Tur med vädret har vi haft ända tills i dag när vi skulle åka hem. Det började regna mitt på dagen och sen bara vräkte det ner så vi packade o drog därifrån. Och det regnade hela vägen hem.

I går så putsade jag av alla fönstren på utsidorna..det  var verkligen på tiden att det gjordes! Och gubben har målat  klart gäststugan. Så nu är vi nöjda!
Efter fönsterputsningen gick  jag ner i slänten och plockade två hinkar med lingon. Det är hur kul som helst när det bara är att ösa i hinken. Ett plus är ju också att jag kan plocka på tomten ..det är bara att gå hem o byta hink när det bli fullt. Och  det märks inte att man plockat heller..det är alldeles rött, överallt. Man näns nästan inte gå där.

här är den ena hinken med Skogens röda guld. Tur att jag hann med att plocka före regnet.

Sen måste jag ha med bilder på Astrid. Hennes matte undrar om jag inte har tagit några nya bilder på henne. Hon längtar efter sin kära Asta. Så här kommer det några bilder..Helena.

Här har vi nyss kommit till stugan. Hon sitter o väntar på att vi ska gå ner.


Här har vi varit på promenad runt stugan.  Hon sitter helst i sin väska o jag bär henne runt omkring. Hon tycker det är läskigt att gå på gräsmattan i mossan. Jag tycker det skulle vara mjukt o skönt. Men hon tycker nog att det är för fuktigt åt hennes små tassar.


Ska vi inte gå in snart tycker hon.


Här sitter hon gärna och tittar ut... framför dörren som vi satt nät för så hon inte ska smita ut.

Nu är vi hemma igen från stugan och jag tror att hon trivs bättre här. Hon har större ytor att röra sej på. För hon gillar att springa i trappan upp o ner.

Hälsn. från Asta  till Matte o husse o lillmatten.

Kommentarer:

1 Nilla:

Så härligt att kunna plocka lingon på den egna tomten. Och så mycket. Jag har faktiskt Hälsingelingon i frysen som jag har fått av vänner i Edsbyn. Så härligt att fram en påse och koka lingonsylt i bland. Den är ju så otroligt god.

Så söt hon är lilla Astrid som inte vill gå på gräset.

Kram

2 Ninni:

OJ va lingon...jag vill gärna ha lingon i frysen så gott att bara ta upp och råröra eller göra en god lingonsås men creme fraiche!



Lilla söta Astrid hihi vill inte bli blöt om tassarna!



Kramen

3 Helena/Bildbloggerian:

Åh, äntligen lite bilder på Astagumman! Så fin hon är! Men nu är det inte länge tills jag får gosa med henne igen =)

4 Mumin:

Men va mycket lingon!! Jisses va du plockar:)) Astrid är ju så gullig. Hon verkar vara så snäll och timid. Kram på dig Gunvor! Mumin

5 Paula:

En kisse som inte gillar att gå i gräset, hihi

Lingon är vackra! Men jag plockar inga lingon för ingen här äter ju upp dem! Så jag skonar ryggen o spar mina ansträngningar tills jag hittar svamp jag vill ha!

Ryggen min är allt annat än bra, efter bara fem minuter får jag kramp i slutryggen. Ska få börja med bassängträning i höst, hoppas det hjälper

Kramen och ha en fin vecka

Kommentera här: