Usch va kallt..

här hade vi 27,8 grader i morse och det räcker gott o väl! Riktig vinter skulle jag vilja säga att vi har. Nu har mina kära åkt hem till Stockholm i dag. Tomt blir det i början efter Ellie, som lärde sej att stå själv innan dom åkte härifrån. Mormor och hon satt i trappen och rätt som det var så ställde hon sej själv och sen så reste hon sej upp  flera gånger. Helt otroligt så snabbt dom lär sej nya saker. Sist dom var här hemma så började hon att krypa, så det är lärorikt att vara hos mormor.


Här har hon ätit lite lunch innan dom skulle åka hem. Visst ser hon jättebusig ut här. Det är plommonpuren som syns i fejset. Två små gaddar har hon också nertill den lilla glada sötnosen.


En liten sötnos till är lilla Wilma som hälsde på här på annandagen. Såå gullig sitter hon här och vaktar mormors strumpor.Tyckte om att bära på dom.


Här är min julgran


och min julprydda öppna spis.


Det här är ingen nytagen bild..har inte varit ute på flera dagar och fotat..alldeles för kallt. Vi har mycket mera snö nu. Men bilden är mysig ändå tycker jag. Måste ha en vinterbild med så klart.
Bara det blir mildare så ska här fotas..det är supervackert ute.

Lite blandat blev det bland bilderna.

Ha det gott i kylan!

Foto: Gunvor dec.-09

Kommentarer:

1 Helena/Bildbloggerian:

Så många fina bilder och speciellt den på julgranen, den är superfin och så stämningsfull med stjärnorna från ljusen! Kan du ha använt nya stativet tro?



Vi har just fått en trött men hyperaktiv Ellie att somna. Och Astapasta har knappt lämnat sitt element sen vi kom hem igår kväll :)

2 Ninni:

Men vilken otrolig sötnos hon är! Snart är hon stor och tar studenten..hihi



Vilken vacker Julgran och spisen också så klart...ha en fin dag, kramen

3 Mumin:

Men vilka fina bilder du kommer med som vanligt:) Allt du har är sött....från lilla Ellie till julgran och vinter, men det är en hård vinter vi fått min vän, men du vet jag klagar inte ha ha. Kram på dig Gunvor och ett riktigt Gott Nytt år önskar jag dig och de dina. Mumin

4 Znogge:

Vilken sötnos er lilla Ellie är! Och riktigt lik vår dotter när det begav sig för en sjutton år sedan!



Tittade in via Ninni och önskar en fin nyårshelg nu när jag är här!

5 Ninni:

Hoppas du får en riktigt fin Nyårsafton..stor kram

6 Ninni:

Men stackars dig har den jäkliga hostan kommit tillbaka.

Jaha då blir det en ny tur med medicin då kan jag tro!



Kryapådejkram

7 Paula:

Sitter o njuter av alla dina vackra foton, vintern när den är som vackrast! Fast visst är det för kallt för att riktigt njuta utomhus...

Du, vart går resan denna gång?

Vilken maffig gran du har, alldeles perfekt ju!

God fortsättning på dej, o snökramar från pörtet

Kommentera här: