Vinter i stugan

Igår var vi ju iväg och hälsade på våran stuga. Där var det full vinter och inte alls lockande att stanna kvar. Det var ynka två grader inne..inte alls skönt!  Och samma temperatur ute också. Det var nästan så det var skönare ute än inne. Men stugan mådde bra o allt var sej likt.  Vi blev som vanligt bjudna på fika hos våra kära grannar som bor där jämt. Det var sju, åtta sorters  kakor o bullar,  så vi fikade så magarna stod rätt ut! Annat än vad  vi är vana vid nu för tiden. Jag var till min läkare dagen före och fick svar på alla prover som tagits och fick veta att allt var bra. Kolesterolen också, så då firade jag med en dunderfika.


Så här såg det ut


Baksidan mot sjön på vintern


och så här ser det ut på sommaren..betydligt mysigare!
Det dröjer nog ett tag till innan vi kan åka dit för att göra sommarfint.
 
Ha en fin dag idag alla därute.

Foto: Gunvor  jan.-09.

Kommentarer:

1 Sylvia:

Utsikten är lika vacker vinter som sommar tycker jag. Så skönt att ni klarat er från inbrott och vandalisering. Sånt förekommer ju på vissa ställen har jag förstått.

2 Ninni:

Usch då är inte du heller bra!



Jag har en kombination av astman och att jag är förkyld..så nog åker slemmet upp&ner här med..haha

Men problemet när det sätter sig långt ner på mig är ju att det är svårt att få loss slemmet och då täpper det till och jag får svårt att få luft.

Cortisonen häver infektionen och det blir lättare att hosta upp..nu ska jag äta cortison 8 dar så jag ska nog bli bra.

Ja det vet jag att jag blir..men jag vet att nästan alltid när jag blir förkyld så blir det så här...och sen kommer våren med allt pollen.

Jaja det är bara att gilla läget inte mycket annat att göra.



Kramen och kryapådej

3 Paula:

Tycker mig ana en viss längtan efter sol och värme?

Jag är nöjd och glad så länge vintern varar. Och just nu har jag ett sagolikt vinterlandsap som jag njuter i fulla drag av.

En liten vårtripp har vi börjat planera, någonstans i Sverige, men söderut från Dalarna, där våren kommer ett par veckor tidigare. Få se var vi landar

Ha det gott/Kramen

4 Helena/Bildbloggerian:

Såg kallt ut i stugan, jag föredrar nog den somriga utsikten =)



Vi ses i morgon!

5 Maria:

Va´kul att du hittade till min blogg,och att du hade stuga i Nordenholm, då har vi nog gågra gemensamma "bekanta" skulle jag tro.

Min styvfars moster har bott där ute i många år, tyvärr har hon nyligen gått bort.

Å om jag inte ser fel på bilderna, så bor våran "hustomte" på brukshundklubben, nog på andra sidan sjön.

Han brukar vara flitig på att dra upp skidspår på sjön,den här tiden på året.



Ha det gott // Maria och Kaiza

6 Mumin:

Hej här är jag igen! Va fint eran stuga ligger och va bra att du kunde fira dina fina värden med en dunderfika:) Det är du värd!! Hoppas förkylningen är väck också. Kram Mumin

7 Olelsi:

Tack!! Nu har jag lagt in fotot,tack än en gång.



Kram Nettan i Hälsingland.

Kommentera här: