På promenad till ån

min  favoritplats, sommar som vinter. Helena , jag och Ellie gick en skön promenad  i förrgår. Ellie sov hela tiden så mamma o mormor fick fota ifred. Det råkade vara soligt och fint .. fast blåsigt så klart. Det har blåst i flera dagar nu och det är inga varma vindar precis .Men solen är skön. Här har vi några av mina bilder.


Här vid bron har det tagits många bilder av mej. Det är lika vackert här varje gång. Jag gillar ju vinterbilder också , så det har blivit en del såna förut.Men nu är det nästan sommar.  Mycket blått blir det när man fotar vid vatten


 En blå båt är väl  fin..  här fortfarande uppe på land


Blånande berg i bakgrunden och sjön där ån mynnar ut.


Visst är det vackert med vattenbilder


Såå gulliga Natt o Dag hittade vi också


Kabbelekan blommade så fint vid vattnet


Sista bilden blir en mötesplats efter vägen.


Tack o hej från mej!

Foton:Gunvor   Maj - 09.

Kommentarer:

1 Ninni:

Mmmm jättefint!



Har bebisen och dottern åkt hem nu?? kram kram

2 Nilla:

Härliga Hälsingland, ån och sjön. Man tackar för de fina bilderna. Du njuter väl så mycket du bara kan nu. Hon är ju helt bedårande lilla Ellie.

Kram

3 Ninni:

Hälsingland i mitt hjärta...Snart så kommer jag!

Kommentera här: