Skogsavverkning här hemma på tomten

är ganska intressant att få vara med om. Det kändes i hela huset när träden föll till marken. Jag stod i fönstret o fotade lite, men det syns ju inte alls hur många träd som tagits ner här på mina bilder. Nu skulle man haft en annan kamera med vidvinkel. Men det duger bra det här också.




Här är några av bilderna som jag tog under dagen. Jag är impad av förarna som kör dessa maskiner. Att  kunna fälla dom här stora tallarna så nära huset utan större problem. En stod så nära inpå garaget .. men det gick jättebra det också. Dom är verkligen duktiga! Häftigt att se på.
 Nu har gubben haft jobb med att ta tillvara på allt som går att göra ved av. Sen återstår hopkörning av allt så att timmerbilen kan komma och hämta virket som ligger utspritt runt omkring här. Vägarna är ju ganska sönderkörda men det får fixas sen när allt är klart. 

Ha det gött ! Kram/Gunvor

Kommentarer:

1 Paula:

Oj det ser ut som Gudrun varit o härjat hos er, hihi

Jag konstaterade i helgen att det inte är alldeles enkelt att fota en liten treveckors...antingen for ögonen hit och dit, hon skelade åt alla håll, eller så tittade hon rakt förbi kameran! Det är inte lätt när man ännu inte riktigt kan fästa blicken...Men go var hon hur som helst.

Här har solen varit framme idag, trodde ett tag att den hade emigrerat...

Kramen

Kommentera här: