Oj vilken dag det har varit..

jag har jobbat som bara den. Började dagen med en ganska stor tvätt som väntade på strykning.

 Sedan så gjorde jag en limpdeg..bakade ut dom och gräddade. Sista plåten brände jag..två limpor åt skogen tänkte jag först, men så skar jag isär den ena o den var faktiskt riktigt fin inuti. Så då får jag skala av det brända först så går dom att äta..tur för mej!

Sen kom dotra hit så då fikade vi och sen hon åkt hem så satte jag igång med att fixa äppelmos.  Gubben var iväg och plockade av äpplena i går, av det kära gamla trädet. (Han hjälpte mej med moset också.) Så nu står det en massa äppelmos ute på altanen och väntar på att frysas in. Jag städade o frostade ur frysen igår. Härligt!

 I kväll har jag varit alldeles slut..trött o frusen. Man ska nog inte göra allför många saker på samma dag nu för tiden. Men nu är jag pigg igen...när det är läggdags.Hm.



Måste få visa min allra första solros som äntligen slagit ut. Som jag har väntat och varit orolig att dom inte ska hinna innan frosten tar dom. Jag undrar hur det går i natt. Det är bara två grader ute nu. Blir säkert frost i natt också..vi hade en minusgrad i förra natten också. Men allt klarade sej då.


Dom här klarar några minus tror jag. Jag tycker prydnadskålen är så vacker.


Härliga äpplen mot en härligt blå himmel!  Jag själv har inga äppelträd här hemma. Dom här finns hos en väninna i Hudik


liksom dessa plommon. Såå läckert!


Och tänk så mycket rönnbär det finns i år. Undrar hur mycket snö det blir då..man hör så olika om snö o rönnbär.
Det visar sej så småningom.
Å i morron är det fredag igen. Veckorna springer så fort. Nu hoppas jag verkligen att vi kommer iväg på sista dansen i morgonkväll. Sista utedansen alltså!

Ha en fin fredag allihopa! Kram!


Foto:Gunvor sept. - 09.

Kommentarer:

1 Mumin:

Men va duktig du har varit då!! Jag blir alldeles svett ha ha. Vilken fin solros du har och dem andra härliga bilderna var ju också jättevackra. Ja du mycket rönnbär i år...dem säger ju att det betyder vargavinter....inte mig emot...för då får jag titta på dina härliga snöbilder i några månader:) Kram Gunvor och en trevlig fredag! Mumin

2 Ninni:

Va härligt med eget äppelmos..gott!



Fina bilder riktigt höstiga men ändå inte, solrosen är ju helt otrolig.



Så ni har så kallt nu...här är det fortfarande över tio grader på nätterna.

Ha en fin lördag..kramen

3 Paula:

Hej! Håller med om att prydnadskålen är vacker, har inte sett att dom säljer den här ännu, många har den i balkonglådor nu under hösten.

Inget barnbarn på g ännu, stackars blivande mamman samlar på sig vätska, kan inte ligga bekvämt och tycker det mesta är jobbigt just nu, men det är ju bara att hålla ut!

Ha en riktigt skön och fin helg, igår hade vi 18 grader!

Kram

4 Challe/Gotland:

Svejs!

Cool blogg! Trevliga bilder!

5 Thorgun:

Härliga bilder du visar från en ruskigt aktiv dag. Snart kommer väl frosten hit också, men än så länge skördar jag stora skålar med tomater. Sen ska det plockas rönnbär.

Kommentera här: