Inga småfåglar har jag

vid mitt fågelbord nu längre. Det är tråkigt, men nu vet jag varför. Jag har hittat en massa fjädrar o nästan uppätna småfåglar nedanför. Men inga spår av någon katt eller dylikt. Men häromdagen när jag stod och strök kläder framför fönstret så kom det nåt stort flygande mot fågelstugan och runt runt for den. Och det var en rovfågel så nu förstår jag varför det är så tomt här. Dom stackarna vågar inte vara här. Jag rusade mot fönstret och bankade på rutan och då flög den iväg. Men den tappade nog sitt byte för det låg en liten talgoxe i snön. Den var död som tur var. Usch det är hemskt tycker jag att dom jagar så nära huset. Vi har sett rovfågel för några år sen också här vid fågelbordet. Jag tror det kan vara en sparvhök.


Stackars mina små gulliga vänner.



Dom här fina krokusarna fick jag av min dotter för en vecka sen. Och nu är dom utslagna o vackra.





Lite hopp om att våren kommer så småningom. Även om det inte verkar så idag när snön faller o faller.
Men det är bara 3-grader i allafall. Noll var det mitt på dagen.

Ha en trevlig helg allihopa. Kram på er/ Gunvor!

Kommentarer:

1 Anonym:

Hej tittar in för att hälsa. Det är långt mellan varven nu. Synd på småfåglarna.Många lever ett hårt liv. Så fint du lyckats fånga fågeln på bild. Snart så har vi våren här.Kram Nalle

2 Mumin:

Å stackars pippifåglarna....men det är ju sånt livet är tyvärr. Du dem där krokusarna ser vi nog inte förrän i maj månad eller vad tror du? Här snöar igen.....Kram på dig! Mumin

Kommentera här: