En ny dator

Jag testar min sprillans nya dator... som inte är en laptop den här gången. Jag har köpt en stationär apparat som mitt barnbarn har satt ihop åt mej. Han är så duktig på sånt och han har flyttat över allt från min gamla dator, som jag också har kvar. Det är lite ovant med tangentbordet tycker jag men som sagt... jag testar. Och nu känns det riktigt kul. Härligt med en stor skärm också när jag tittar på alla bilder som jag har. Hela 24 tum är den!

I går var jag till farbror doktorn och opererade bort en knöl under luggen..ett blivande horn i pannan, som jag haft länge. Men nu är den borta. Det var en vanlig fettknöl som ploppade fram o flög iväg på golvet. Stor som en böna, fast alldeles rund. Det gick jättebra! En skicklig AT läkare som gjorde det o som jobbat med kirurgi, men skulle bli narkosläkare, berättade han. Det är såå skönt att ha blivit av med den.

Ja jag tror att sommaren kom av sej vad gäller värmen. 14 grader är inte mycket att hurra för med tanke på den värme som var för en vecka sen. Gubben åkte till stugan i dag och kopplade ihop vattenledningen under stugan och så skulle han kratta där. Jag stannade hemma och tar det lite försiktigt. Jag har hostat en hel del men ..peppar peppar så tror jag att hostmedicinen hjälpt på den här hostan. Den har lugnat sej betydligt. Får väl åka dit och städa in sommaren sen.

 
En liten Styvmorsviol bjuder jag på idag o ett kryp av nåt slag.

Ha det så gott alla därute i kylan. Kram/Gunvor.

En jättestor kram och tack snälla C för hjälpen med datorn!



Kommentarer:

1 Micke A:

Så den funkar bra den nya datorn? Lite snabbare än den andra va? Så får vi hoppas att den här datorn inte blir lika seg som den förra blev :) Ha det bra så hörs och syns vi. Kram

2 Nilla:

Ny dator, härligt. Ja det är tur att det finns de som kan hjälpa oss med datorerna ;o) Jag kan bara använda min, inte installera och hålla på. Skönt att bli av med "hornet" hoppas att du blir av med hostan också.

Kram

3 Mumin:

Va härligt med en ny dator! Jag är så dum i bollen med den där tekniken så jag tar till sonen om det skulle krisa.

Ja du dem där bacillerna som barnbarnen tar med sig är inte nådiga. Jag tror inte jag varit så sjuk nåt år som detta...i ett kör...men nu verkar det som om det blir bättre...denna månaden har varit fruktansvärt jobbig och nu känner jag att denna helgen vill jag ha lite lugn och ro.

Jaså ett horn i pannan?:)) Ja du såna fettknölar hade Pippis också, men dem är ju ofarliga så det var väl tur att du fick väck den. Nu får du ha en trevlig helg och vila upp dig inför sommarstugan. kram

4 Ninni:

Urk ett horn som bara hoppar ut på golvet..läskigt, haha!



Ja fy va kallt det är för årstiden! Här åskar det just nu..brak brak.Temperaturen sjönk ytterligare..Brrr.



Tack för goa ord hos mig..kramen

5 Elisabeth (Lisa) Eriksson:

Ha en bra söndag faster Gunvor!

6 Paula:

Hej goa Gunvor! Trivs du bra med nya kompisen? Jag tycker mycket bättre om att skriva på en stationär dator, tangentbordet är ju mer ergonomiskt byggt än på en laptop, i alla fall om du frågar mej...o jag har ju problem med fingar o handleder o har konstaterat att jag inte skulle skriva många ord om jag hade en bärbar dator....men ungdomarna däremot vill inte ha något annat.

Idag är en riktig försommardag, puh,puh, nejdå jag klagar inte, konstaterar bara att några långpromenader blir det inte mitt på dan, man får börja vänja sig vid att ta dem på kvällstid när det är lite svalare. T.om lilla Blinka går med tungan hängande...

Nu ska jag ta tag i hundmatskoket, 3 kg kycklingklubbor är kokta, "bara" rensningen återstår...

Kram från pörtet

Kommentera här: