Halloj..

nu är jag hemma igen. Har varit på en liten semestertripp till Cypern. Två veckor i Larnaka var inte så tokigt! Vi har haft det så härligt. Sol och varmt varje dag så när som på två dagar med moln. Men värmen hade vi ändå. Det var roligt att bo i stan. Där är det liv o rörelse och det var roligt, för våra senaste resor har ju varit till lugnare ställen. Larnaka är verkligen en härlig stad med nära till allt, badet t.ex. Det var raka spåret ner från vårat hotell.


Här har jag myst i två veckor. Fast vi har inte badat varje dag. Vi har gjort en massa annat också.  Berättar mer om det en annan dag.   
Otroligt välordnat var det på stranden i allafall, med gott om plats mellan solstolarna och välkrattat o fint i den mörka sanden. Det var lite ovant för där vi varit har det varit vit sand. Vi hade även vattenbaljor som man fick fylla med vatten att skölja fötterna i. Toppen tyckte jag som brukar ha en vattenflaska till det annars.

Vägen ner till stranden, fotat från vårat hotell uppifrån takterassen. Där hade vi en härlig pool med poolbar o solstolar. Mysigt!


En härlig strandpromenad finns längs hela den långa stranden.


Inte så mycket folk på stranden. Det märks att det är sent på säsongen.


En mysig liten butik


Vi har varit på många promenader runt i staden


Bl.a. till en av stadens alla kyrkor, S.t Lazarus kyrkan heter den här. Jag är ju intresserad av att titta på kyrkor så det blev ett par besök hit. Här fanns såå mycket att titta på



Här är en ingång och det fanns fler, för det var stort runt omkring själva kyrkan också
 

Det var så  vackert där.


Tjusigt eller hur?


Duvorna trivdes också där både på marken och


uppe på taket.


Ja det var allt för i dag. Mer kommer!

Just nu har vi flera grader kallt. Inte såå härligt när man nyss legat o solat o badat i 24gradigt vatten.
Men nu är det som det är och det är bara att gilla läget.

HA DET GOTT!

Foto:Gunvor okt.2010





Kommentarer:

1 Ninni:

Åhh va mysigt..ja det är 26 år sen jag låg på den stranden.

Har gjort ett besök till på cypern men då var vi i Aya Napa.

Larnaca är en mysig stad..jag gillade inte stranden men det ser trevligare ut nu.



Vi tog badbussen till Lordos Beach. ha en sköön dag, kramen

2 Sylvia:

Som vanligt jättefina semesterbilder! Har aldrig varit på Cypern men dina bilder har fått mig att anteckna den lilla staden som ett semesteralternativ. Gillar att bo på en större ort men ändå ha tillgång till bad. Gillar inte att ligga och steka mig. Tycker om att titta runt och framför allt titta på folk.

3 Nilla:

Välkommen hem till kylan. Vilken härlig semester, kul att titta på bilder från sol och värme, nu när det är kallt här hemma.

Jodå, jag har varit till doktorn med min mage, magkatarr, säger hon. Nu äter jag omeprazol, och det känns bättre nu. Men ibland får jag riktiga körare i magen. Men som sagt, det har varit mycket det här året.

Ja visst är hon nyklippt, Havanna. Min svåger klippte henne när vi var nere på Österlen. Jag skrev faktiskt ut en bild på Wilma från din blogg och visade honom. Fiffigt va. I fortsättningen ska jag försöka klippa henne själv. Jag brukar klippa henne lite grand med sax, men nu har jag köpt en maskin, och det är ju lite annorlunda. Men det ska nog gå. Men nu fryser hon ju den lilla kraken, så jag måste skaffa ett täcke till henne :o)

Kram på dig

4 Paula:

Heej! Du smög iväg på semester du utan att jag fattade vad som var på gång! Cypern har jag också besökt en gång för länge sen, vill minnas att dottern var i tolvårsåldern då, alltså måste det vara över tjugo år sen...vi var där under påsken så det var alldeles i början av säsongen och vi var dom enda som kämpade på nere på sandstranden medan de andra turisterna nöjde sig med att ligga vid poolen.

Ja nu hoppas jag att resan till värmen gjorde susen för dej så du klarar hela långa vintern utan förkylningar. Jag ska också kolla om jag numera tillhör någon riskgrupp....livet har ju förändrats nu, fast en förkylning tål jag allt, bara inte en lunginflammation

Många kramar från ett frostigt pörte

Kommentera här: