Nu är det riktig höst..

snart vinter. I går gjorde jag höstfint på min altan..äntligen! Jag plockade ihop alla stolsdynor och lade dom under hammocken där dom får bo tills det blir sommar igen. sen gick jag till skogen o plockade lite av varje som jag pyntade med. Jag försökte mig på en krans till dörren..inte så vacker blev den..men den får duga så länge.


Lite gles såg jag efteråt..måste nog plussa på med lite mera granris.



Lite ljus måste man ha


På väggen vid trappan har jag denna korg. Blomman som fanns i mitten har frusit så jag hade tänkt att köpa nåt annat att sätta dit eftersom murgrönan är så fin än. Men jag snålade till och plockade av lite kärleksört och stoppade dit i stället. Den klarar sej länge utan vatten ute i kylan. Blev ganska bra tycker jag.


På stora bordet blev det ett stort lerfat med allehanda höstprodukter från naturen. T.o.m riktiga svampar hittde jag som var frusna o jättefina. Hoppas dom inte ruttnar ..just nu står dom rakt o fint.

Gubben krattar för fulla muggar i det frostiga gräset. Mest tallbarr då, men även löv så klart. Det har varit alldeles brunt här utav barrr! Usch vad jag hatar tallbarr o kottar!

Det var vad jag sysslade med i går. I dag ska vi åka iväg och ta influensasprutan. Jag måste ta den på grund av min lungsjukdom annars tror jag inte jag tog den.

Ha det så skönt denna härliga höstdag. Lite mildare i dag. 3-4 plus har vi fått efter flera dagar med minusgrader.

Foto:Gunvor  okt.-10

Kommentarer:

1 Nilla:

Så fint du har gjort. Kul att pyssla och fixa lite höstfint.

Kram

Kommentera här: