Fototriss - I luften

är temat för dagen. Och det är där vi ska befinna oss nu, tycker Helena. Eller nånting som flyger i luften. T.ex. såpbubblor som i mitt eget bidrag. Tänk att jag fick användning för bilderna på bubbelblåsningen som vi tog när Ellie var här senast. Pappa M blåste och jag fotade.


Här är det bubblor som flyger i luften.


En bubbla till som svävar i luften


En bild från igår, lördag förmiddag. Bubblor i luften. Lite svårt var det att hinna med, både att blåsa och hinna ta bilderna. Och med regnet smattrande utanför bron där jag står under taket och fotar. Det hade kommit 59 mm regn sen dagen innan. Usch! Inget roligt väder alls!

Här kan du se många andra bidrag från luften.

Kommentarer:

1 @Receptomaten:

Sista bubblan visste var den skulle! Kul idé för en triss och jag förstår att du fick jaga runt :))

2 Pysselfarmor:

Åh...ja...stora såpbubblor blåste vi också med barnbarnen i somras. Det är så himla skojigt och de far som skott hit och dit för att ta dem. Läckra bilder med nästan som sagobubblor...

3 Pialotta:

Oj så mycket regn hos dig.. inget loligt att behöva trä på de där gumistövlarna var dag precis;) Dina bilder är det däremot härlig länsla i.. gillar alla tre verkligen.. så kul att blåsa bubblor.. det måste jag testa när de små är i närheten:) tack för tipset.

Ha de kalas Gunvor.. Tjingeling

4 Rantamor-På Näthinnan:

Så snyggt fotat måste jag säga att få bubblorna så vackra...och så stora, fast det är väl den som blåser som står för det...



Ha d gott.

5 banglacissi:

Bubblor i luften gjorda av nästan bara luft. Jag blev glad av dina härliga såpbubble bilder!

6 Carin:

Jättefina bilder, kreativt!

7 Adnan Hadziagovic:

Fina bubblor och de är i luften, klockrent tolkning.

8 skogsfrun på dal:

Toppenbilder på temat! Den sista är ju bara så....! Måste ut och blåsa bubblor;-)

9 Jah Hollis:

Det blev ju jättevackra bilder med bubblorna.

Kommentera här: