Fototriss Temat är: Så här ser det ut där jag är i dag

Och mina bilder från dagen ser ut så här. Är nästan nyss hemkommen från Stockholm där jag har varit i veckan, hos min dotter Helena,Fototrissan. Dom var snälla och skjutsade mej till bussen. Och på vägen dit stannade vi till vid Norr Mälarstrand för lite fotande. Tack M. för att du stannade!  Vädret var underbart med strålande sol och klarblå himmel. Det var så skönt att få lite frisk luft innan jag satte mej på bussen för hemfärden som tog drygt 4 tim.  


Första bilden är från Norr Mälarstrand. Många var ute och promenerade i det vackra vädret



Andra bilden är från bussfönstret på väg norrut


Och så här ser det ut här hemma hos mej. Vägen till garaget blir smalare och smalare. Det har kommit än mer snö medan jag varit borta.

Det var min triss. Så här ser det ut på många andra ställen. Klicka här.

Kommentarer:

1 Pialotta:

Väldigt mycket snö hos dig ännu. Här är det barmark och varit så där -6 och sol idag.. tyvärr blev det ingen längre promenad idag (fick inte mannen med mig) Vi hade vänner här igår och kl. blev 3.30 när jag hade diskat och plockat undan här (hatar att ha det dagen efter). En liten promenad (utan kamera, för här finns inget runt om att fota precis).. sedan kom ene sonen med bonusbarnen:)

Kul du varit hos din lilla prinsessa.. eller är det fler nu?

Ha de bäst:)

2 Beppan:

Vintrigt värre där du varit också! Många verkar ha haft en solig dag. Kul att se!

3 veronica:

Du din rackare har rört på dig under dagen och bjuder på bara vägar till snötunnlar:) Skön triss.

4 Helena/Bildbloggerian:

Det är vi som ska tacka dig mamma för all hjälp under veckan! Ellie har frågat efter mormor ett antal gånger sen du åkte idag.

Otroligt vad mycket snö ni har hemma! Jag är glad att vi inte har lika mycket här, för det lär ta sin tid innan det försvinner...



Sitter nu uppe och njuter av det nymålade rummet, det blev jättefräscht!

5 Cina:

6 Cina:

OJ råkade klicka fel så bara länken kom förrut..

Jag gillar den nedersta bilden jätte mkt.. Ska det vara vinter kan det ju lika gärna vara det ordentligt ;-)

Cina

7 Jah Hollis:

Vintern har fortfarande ett fast grepp om större delen av landet verkar det som. Fina trissbilder.

8 Jenny:

Vackra bilder och mycket snö :)



Ja Bonäshamn är en väldigt liten by på baksidan av Åreskutan, det är inte många som känner till den. Det enda eventet som drar folk genom byn är en Jakt & Fiske mässan under sommaren. Då passerar den ca 20.000 människor på en helg men annars är det 10 bilar på en dag ungefär :)

9 Nilla:

Jasså, du är hemma nu. Hoppas att du har haft härliga dagar med Ellie och övriga familjen.

Kram

Kommentera här: