Onsdag och halva veckan är gången

Jag kom hem från min Sthlmsvisit i söndags. Jag blev ju kvar hela veckan. Det var meningen att Ellie o Helena skulle följa med hit över helgen, men nu blev det inte så eftersom både E och H var förkylda. Ellie fick vara hemma från dagis och leka med mormor i stället. Vi hade såå mysigt och lekte med dockorna o gick på plomenad med en varsin vagn. H jobbade fast hon inte alls var pigg. Fredag var hon ledig o E var piggare så då tog vi tunnelbanan in till stan och gick till Kulturhuset där det fanns hur mycket kul som helst för barnen att göra. Där finns Rum för barn med bibliotek med massor av barnböcker mellan golv o tak och små myshörnor där man kunde sitta o bläddra i böckerna. Och trappor att klättra i. Och så fick man gå in i Mumintrollens hus, där det pågick en utställning om Mumin. Det passade perfekt eftersom Ellie just upptäckt Mumin och vill höra som godnattsaga varje kväll.


Den här kullen tyckte E var rolig. Hon åkte rutschkana på den


och häruppe på den här stegen, som man kunde åka på, skjutsade mormor Ellie fram o tillbaka utefter väggen framför hyllorna med böcker. Här läser vi bok.
Ja här fanns mycket kuliga grejer att göra för småbarnen. Vi avslutade med en god lunch och sen somnade Ellie i vagnen och vi gick o kollade lite i affärer. Men vi orkade inte så mycket shopping nån av oss så vi åkte hem.
Jag tycker det var så roligt att få rå om lilla E om dagarna. Och jag tror det var ömsesidigt. Asta tyckte det var trevligt också med sällskap hemma om dagarna.


Så här njuter hon helst

Men nu är jag hemma igen och redan på måndagen var jag upp och hämtade Wilma som bor här nu. Jag tror pojkarna tycker det var skönt att få bli ledig från ansvaret att mata och gå ut med henne. För det måste ju göras i ur o skur. Fast så mycket skur har det inte varit. Det har varit svinkallt! Men vi traskar ändå Wilma o jag. Hon trivs så bra här, det ser man. Och att hon älskar snön , det ser man också.


Här plöjer hon fram som ett jehu


Snygg häck eller hur?


Lilla lurvtussen med rosa tungan

Ja det var allt från mej o mina älsklingar! Ha det gott!

Foto:Gunvor febr.-11

Kommentarer:

1 soffie:

va skönt att lilla Ellie blev piggare så ni kunde busa lite mer.Vilken bra grej det där med kulturhuset!

Va fin hon är.

Fniss rolig bild på vovven där i snön,

kram

2 Helena/Bildbloggerian:

Ja, det var bra att vi tog oss iväg till Rum för barn, för det var ju verkligen en hit för Ellie. Mumin är fortsatt intressant, läses varenda kväll...

3 wilmas mamma:

Nastan sa att jag langtar, men bara att fa snusa pa mammas tjej, Kul att det gar bra, hon kanske vill flytta dit. Men da vill jag lana ibland.

4 paula i pörtet:

En go o lurvig häck möter mig här, "ler". Du har verkligen fått kvalitetstid med barnbarnet, härligt!Det poppar upp en massa lekhus i storstäderna har vi märkt, sonen har varit pappaledig i Stockholm o besökt någon ibland. Där finns tydligen allt en unge kan önska sig... Har sett tevereklam om en som ska öppna vid Infracity, Hasse o jag tittade som gamla stockholmare på varandra och såg lika frågande ut, haha, ingen aning var det ligger!

Idag har sonens flyttlass gått till Umeå, han ringde nu o dom har bara tio mil kvar...

I påsk ska vi upp o hälsa på. Då kanske dom hunnit i ordning lite, påsken är ju sen i år

Nu håller vi tummarna för en fin mars månad, med mycket sol o värme och takdropp

Kramen

5 Ninni:

Mmm härliga bilder..både på underbart söta Ellie och lurviga Wilma=)



Nu är jag hemma igen efter en ljuvlig semester..kram kram

6 Nilla:

Mysiga bilder på både Ellie, Asta och Wilma.

Kram

Kommentera här: