Tisdagstema - Önskan

är temat för dagen. Och som så många andra så börjar man tröttna på alla vinterbilder. Även fast dom är supervackra. T.o.m jag som tycker om vintern börjar så smått längta till våren. En lång och skön vår önskar jag mej! Den här vintern har vi ju inte nån resa inplanerad heller så nu känns det extra långt till våren. Det blir första gången på många många år som vi är hemma i mars april.
Jag önskar att vintern går snabbt över nu.


Tänk när vi kommit så långt som att björkarna fått musöron..då är det härligt.


Och när körsbärsträdet börjar knoppas..åhhhh så ljuvligt!


Men först skulle jag önska att få njuta av en sån utsikt. Kanske kan det bli senare i vår..fast då blir det en medelhavsresa. 

Det var mina önskningar det. Andra önskningar ser ni här.

Kommentarer:

1 Elisabeth:

Knoppar som brister till vacker skir grönska är verkligen något man kan önska nu. Mittenbilden är kanon! Ha dé!

2 Rantamor:

Men oj va mysigt att ha en medelhavsresa att vänta på innan sommaren kommer här i vårt land.

Men våren är vacker och det skildrade du bra i dina foton.

3 Annas Photoblogg ♥:

Ja jösses vad man längtar efter vår och värme. Jag tror att alla har en önskan om ett slut på snön och kylan.

Fina vårlika bilder hos dig!

Anna

4 Anneli - A'la Foto:

Jag älskar också vintern och det spelar ingen roll vilken tid på året det är...idag har det varit ett så vackert snöfall och jag blir så lycklig då!! Dock längtar jag också efter andra motiv att fotografera....



De två översta bilderna är ljuvliga och får mig längta lite mer!



Ha en skön kväll!

5 Pysselfarmor:

Ljuvlig skir vårgrönska på de två övre bilderna - vackert. Jag gillar i och för sig att det är vinter i stället för det slask-blask-gråa som det brukar vara, men det har varit litet väl mycket kanske....

6 Pialotta:

Ja du Gunvor, tänk när det börjar knoppas som på dina bilder.. en önskan o längtan som jag tror vi alla håller med dig på:) Vackra bilder:)

Ha de bäst..

Kommentera här: