Från knopp till utslagen blomma

Jag tycker det är så kul att fota blommor och blomknoppar. Här har jag gjort några collage på några av mina blombilder.


Här är en av mina Vallmoblommor. Från knopp till utslagen till utblommad. Lika vackra i alla stadier.


Vit Krollilja har jag lyckats få hit. Det måste vara fåglarnas förtjänst. Dom växer på blomsterängen härutanför. Både Krolliljor, vita o rosa, Brandgula liljor, Aklejor plus alla fina vilda blommor har jag fått alldeles utan ansträngning. Det är så vackert just nu.


Pionen är också alldeles bedårande vacker nu, fast snart är den överblommad, liksom vallmon. Det är synd att dom är så kortlivade..men det gäller att njuta under tiden dom blommar.


En del av ängen.

Ha en härlig dag i solskenet ni alla därute. Här har vi 30 grader just nu. Såå underbart! nu ska jag gå ut och fika med gubben.

Foton: Gunvor i juni 2011

Kommentarer:

1 Ninni:

Va fina bilder!! Ja nu är det varmt&skönt...så länge det nu varar=)



Vi vågar inte chansa därför sticker vi iväg en sväng för att vara säkra på lite bad&sol!!

Kram kram

Kommentera här: