På sparktur

För ett par dagar sen var jag ute på en ljuvlig tur med sparken. Man måste passa på så länge det går att åka på vägarna. Nu i dag kanske det inte funkar alls eftersom det är så pass varmt .. 10+grader är det just nu. Och jag har inte varit ut och kollat än. Man måste nog vara ute på morgonen och det är ju inte jag så pigg på. Men i allafall så var det underbart i förrgår.


Här ser ni skuggan som står på sparken o fotar i utförslöpan. Och här ser ni vilket härligt sparkföre det var. 


Här brukar jag också åka. I skoterspåren är det så skönt att vara för då kommer man ut i skogen. Men just den dagen var det inte så tillkört så jag höll mej på vägen i stället.


Jag trodde inte att björkar hade lav på sina grenar. Det brukar vara barrträden..trodde jag då. Men jag såg flera björkar här som var fulla av lav.


Här stannade jag till i den soliga gläntan och parkerade sparken


och åt min apelsin som jag hade med mej. Jag satt en stund och njöt av stillheten och den sköna solen.


Här har jag lämnat ett avtryck efter mej.

En helt otroligt skön eftermiddag hade jag.


På kvällen skulle jag försöka mej på att fota den fantastiska omtalade jättemånen. Jag tyckte den såg alldeles vanlig ut och lika svår att få till på mina bilder. Men här är mitt försök med en alldeles vanlig digitalkamera. 
Lite läckert blev det med björkgrenarna framför. Lite mystiskt kanske det ser ut.

Ha en fantastisk vecka nu alla därute. Och njut så mycket ni kan av det vackra vädret. För det hoppas jag att det är hos er också. Kram Kram!

Foto:Gunvor i mars 2011

Kommentarer:

1 Nilla:

Ja nu är det härliga tider vi har framför oss. Jag satt ute i solen ett par timmar i dag i min lilla hörna. Det var så varmt och skönt. Hundarna låg på trappan och värmde sig i solen. Och jag satt och stickade på en tröja till Elvis.

Kram

2 Ninni:

Vilka härliga bilder..ser jätteskönt ut. Och va snööö ni har kvar, här smälter det för fullt.

Men inte så mycket idag, det faktiskt ganska isande kallt idag, brr. Men solen skiner=)



Ha en gooo lördag, kram kram

Kommentera här: