Cypernbilder

Nu ska jag visa lite bilder från våran Cypernresa som vi nyss kommit hem från. Vi bodde i Protaras..Fig Tree Bay. Vi hade två härliga veckor. Lite kallt var det, åtminstone på kvällarna. Det blåste även kalla vindar varje dag. Men solen var underbart skön så vi njöt i fulla drag. Men inget bad blev det. Alldeles för kallt i vattnet, både i havet o poolerna. Jag vill ju ha supervarmt, om jag ska bada. Och det var inte många som badade heller. Det var nog lite för tidigt på säsongen. Cypern brukar ju ändå ha varmast den här tiden, men dom sa själva att det var ovanligt kallt i år. Men vi solade och var ute på långa upptäckarpromenader. Det tycker jag är så roligt. Och vi träffade många trevliga människor. Vi var tre par som blev lite mer bekanta med varandra. Såå kul!


En del av alla poolerna..det fanns flera stycken


Här uppe i slänten låg vi mesta tiden. Jättemysigt var det där. Och inte så mycket folk heller som synes.


Det här huset såg vi från balkongen. Det verkade vara ett sommarhus som familjen kom till på helgen då dom plockade fram utemöbler och vattnade blommor och så. Jag tror inte jag skulle vilja bo så där mitt emot hotellet med alla balkonger och folk som sitter o kollar på en. Men dom hade visst en uteplats på baksidan också.


Ett sånt här blommande träd skulle jag vilja ha hemma hos mej också istället för alla stora tallar som spyr ut kottar o barr.


Ovanför slänten där vi låg och solade fanns en blomsteräng med bl.a. vallmo.. jag som älskar vallmon blev lycklig.


Här är ett av favoritställena som vi åt på. Alla var egentligen favvisar. Sååå supergod mat överallt och så trevlig personal på alla ställen. Om man jämför med Tobago där vi varit dom senaste gångerna,där all servicpersonal är nästintill otrevliga.


En dag så vandrade vi iväg till ett gulligt kapell (eller vad man ska kalla det) högt uppe på ett berg.


Det var en lång trappa upp, men det var värt besväret att gå upp för det var vidunderlig utsikt däruppifrån.


Det var en jättegullig liten kyrka, vill jag kalla det och man fick även gå in. Jag fick en privatguidning av en dam som var med en grupp där. Hon berättade för mej namnen på helgonen som var avbildade överallt därinne. Jag fattade ungefär hälften vad hon sa, men det var snällt av henne att liksom ta hand om mej.



Bilderna tagna på vägen upp dit






Vackert var det däruppifrån


Jättefina blommor fotade jag på vägen dit


Vita stora liljor som doftade underbart

En massa blombilder har jag, på lite annorlunda blommor också (i allafall okända för mej) men dom tar vi en annan dag.

Nu blir det godnatt.

Foto:Gunvor Maj 2011


Kommentarer:

1 soffie:

men guu va härliga bilder,

det är så fint med alla blommor som växer i de varmare länderna blommor vi nordbor bara har i krukorna,

mmm vill iväg nu till varmare land,

kram

2 Nilla:

Underbara bilder, en härlig semester verkar ni ha haft.

Kram

Kommentera här: