Snart advent och ingen snö.

Men på nåt konstigt vis så tycker jag att det inte gör så mycket, för vi får ju den ändå så småningom.. snön alltså. Huvudsaken att den kommer till jul, men det är ju snart..om prick en månad. Ojoj!  Men det är riktigt skönt som det är just nu. Lätt att ta sej fram..gående i skogen.


Så här såg det efter älven i dag när vi gick älvrundan. Väldigt vackert var det.






Här brukar det ligga en liten brygga och en båt på sommaren


Så otroligt lugnt o stilla det var. Älven var spegelblank och ingen is. Syns det att jag älskar vattenbilder?


Härom dagen tog jag den här bilden genom bilrutan när vi åkte till Ljusdal. Det här är Kyrksjön. Vackert!


Men så här kan det också se ut den här tiden. För ganska exakt ett år sen så var vi på väg till Uppsala och ni ser hur det var då...och om man jämför med förra bilden så tycker jag nog den ser mysigare ut.


Det var hit vi skulle då. Vi skulle kolla på  Alfa Romeos nya Giulietta.Och en sån blev det.. en röd o fin.
Vi hämtade den i mellandagarna.
Snart fyller den ett år.
Och vi gillar den..mycket.
  

Det var allt från mej i dag! Puss o kram!

Foton: Gunvor nov.2011
 
 

Kommentarer:

1 Mumin:

Hej Gunvor det var längesedan! Du har ju blivit mormor igen ser jag. Va roligt! Hoppas allt är bra med dig. Jag själv har råkat ut för en idrottsskada så jag var tvungen att operera hälen så maken får vara hushållerska ett tag.

Mina barnbarn växer. Dem är 8, 3, 1,5 samt 1 år så du förstår att jag har att göra. Blir nästan för mycket ibland. Jag ska se om jag inte ska ta upp bloggandet igen....Facebook e väl bra men lite lurigt.....alla som läser och inte ger några kommentarer vet ju allt om en och det gillar jag inte riktigt! En trevlig första advent önskar jag dig kära Gunvor! Kram

2 Ninni:

Åhh helt underbart vackra bilder.



Visst är det vackert med snö...men jag kan ta lite vid Jul..sen kvittar det=)



Ha en fin lördagskväll..kram kram

Kommentera här: