Fototriss 154

I köket är temat denna gång. Och eftersom jag varit borta hela helgen så blev till att snabbt leta i mitt kök om där finns något att visa upp. Och si jag har fixat tre bilder till trissen. Bra va?


Börjar med mina glada diskborstar. Dom är så söta. Hittade dom på Maxi i somras. Livar upp diskbänken tycker jag.


Sen har vi våran kaffepanna som vi kokar vårat kaffe i. Vi har en bryggare också men gubben vill ha kokkaffe så då blir det mest det.


Mitt sommarfönster i köket. Pelargonierna ger aldrig upp ser det ut som. Men i morgonbitti kommer fönsterputsaren och putsar alla mina fönster i hela huset och då ska jag passa på att byta gardiner och fixa lite blommor o sånt. Fast jag kanske inte näns att ta bort dom här pelargonerna heller. Vi får se.

Det var min kökstriss det.

Fler som visar kök här på Fototrissen.

Kommentarer:

1 Axart:

underbara diskborstar! haha, härligt det får bli favoriten. Snygg utsikt också:)



AX

2 Lena Börjesson:

Snygg kaffepanna. Nästan så jag skulle kunna börja koka bara för kannans skull :)

3 Beppan:

Så läckra diskborstar - verkligen något att bli glad åt även om disken är tråkig ibland.

Och kaffepannen - som speglar både kök och fotograf! Kul!

Det där med förnsterputsare lät mycket bra - kan du skicka honom till mig sedan. Här finns stort behov av puts!!!

4 Rödhåringen:

Jag är som gubben din i frågan om kaffe, det tycker jag är godast. Dessutom har vi exakt likadana kaffekokare.

5 Rantamor-På Näthinnan:

Hejsan svejsan...länge sen jag var inne hos dig...

har nog inte varit så flitig på fototeman i sommar eftersom vi mest varit på resande fot i bobilen.....

men min blogg är för det mesta uppdaterad iallafall.

Dina diskborstar var jättesöta, ser ut som att dom har mycket att disskutera...

kaffe kokar vi alltid i bobilen...

men brygger här hemma...



Ha en finfin måndag.

6 Cina via Gizmo:

Tjusig triss du har fått ihop.. Svårt att utse ngn favorit. Önskar dock att jag såg lika glad ut som dina diskborstar när det är dags att få undan disken efter middagen ;-)

7 paula i pörtet:

Hej, vilket vackert fönster du har! Här har vi ingenting i fönstren, inte en endaste levande blomma eller växt, katterna älskar ju att sitta där och spana. Har försökt kika efter någon trevlig konstväxt men inte hittat något som fallit på läppen.

Det är nog bra den lille gossen får växa till sig lite så jag törs hålla honom i famnen...

Kramen

8 Ninni:

Underbara diskborstar=)



Kokkaffe kan vara gott bara det är ordentligt gjort, men jag föredrar nog brygg..starkt!!



Mina pelargoner fick den sista vilan..trist men sant har ingenstans att övervintra dom=(



Stor kram

9 Åke Blomqvist:

Självklart vart de bra! En diskborste var? Fin kaffepanna!

Kommentera här: