Vackert fotoväder och 19 grader

Idag har jag varit ute på tomten o fotat småkryp på mina blommor. Och det var full fart.
 

Flygande små getingar ser det ut som. Fast det förstår jag att det inte är.En Bolltistel är det i varje fall.
 

Samma sort på en Sömntuta.
 

Här är humlan med på ett hörn också på denna röda Rudbeckia
 

Sista bilden på mina småkryp är på den söta fjärilen som jag heller inte vet vad den heter.
 

En död vallmo. Ful men ändå fin.
 
Det var allt för idag.
 
Foto: Gunvor/ i slutet på augusti 2012

Kommentarer:

1 Ann-Charlotte:

Kul att du besökt min blogg. Oj vad du är grym på att fotografera, önskar att jag var så duktig!

2 Maria:

Vilka fina bilder från din trädgård.
De små randiga flygarna det är blomflugor och fjärilen är en rapsfjäril eller kålfjäril. De är svåra att se skillnad på. Men kålfjärilen är större av de två.
Även utdött och visset är vackert :)
Ha en riktigt fin och bra dag!
/Maria

3 Ninni:

Anders säger att dom heter blomfluga..ja inte vet jag=)

Härliga bilder, ha nu en toppenhelg, kram

Kommentera här: