Sista Trissen på ett tag. Ögonblick är temat

 Det var ett svårt tema den här omgången också, men så satt jag här och spånade vad man skulle hitta på för roliga ögonblicksbilder att ta. Vi satt o pratade om sol och värme här hemma och drömde oss bort ett tag.
Och ett litet ögonblick så kände jag längtan till Grenada. Älskar sol o värme.
För ett ögonblick så kan man drömma att man sitter här på strandbaren med en varsin Carib och blickar ut över det underbara vattnet. Skickar ett låtsasvykort härifrån.
 
Ett ögonblick senare så tittar man på den här vyn från en promenad för några dagar sen.Vintervackert så det förslår. Jag gillar vintern också.
 
Det här ögonblicket kommer jag lätt ihåg för det var idag. Jag bar ut min älskade tomte en stund och fotade honom på altanen. Burr..det var kallt där så han fick komma in sen.
Det fick bli min tolkning av temat.
 
Och så önskar jag alla kära fototrissare EN RIKTIGT GOD JUL!
 
Mer ögonblicksbilder finns att beskåda på Fototriss.
 

Kommentarer:

1 Maria:

Härliga bilder alla tre, men jag föll lite extra för din fina tomte.
GOD JUL!

2 Hanna:

Fina ögonblick i olika miljöer, miljöer som dessutom är fina på sina sätt. Önskar dig en riktigt god jul!

3 Anitas Blogg - Malta:

En härligt blandas triss av ögonblick ! Du, den tomten skulle jag också vilka ha. Ser inte ut att vara gjord i massupplaga precis, väldigt personlig. Finns nog bara en och den är hos dig ;-) God Jul i stugan !

4 Anneli - A'la Foto:

Fantastiskta bilder där mittenbilden blir min favorit!!

Ha en skön dan före doppare!!

5 Axart:

Fina bilder, kallt är väldigt vackert.

God jul/AX

6 Ninni:

Jättefint =)
Vilken underbar Tomte.

Ha det nu riktigt mysigt får du träffa barn&barnbarn i Julhelgen??
Stoooooor kraaaaaam <3

7 Misswhatsit:

Härliga bilder på ögonblick av varierande värmegrader:)
Tror nästan ettan får bli min favorit för den känns så inbjudande med sol och bad:)
God Jul och Gott Nytt År!

8 Charlotta:

Fin triss! Önskar dig en fin jul!

9 Sabina:

Andra bilden är underbar. Hade man haft först bildens värme så hade det varit perfekt.

10 Lillemor Johansson:

God Jul kära Gunvor......jo jag lever....men är i julbestyr. Kram kära vännen!

11 Beppan:

Vackra vyer båda två - var och en på sitt sätt...
Njuter just nu av kritvit julesnö, Så vackert.
Men så ligger tempen på lite för många minusgrader för min smak. Minus 33 just nu. Man är inte utanför stugdörren mer än nödvändigt då...

Önskar dig en riktigt God Jul!

12 Pialotta:

Alldeles fantastiska bilder du visar på olikheter... Kram o en riktigt God Jul till dig :)

13 Tantkalle:

Älskar konstrasten mellan första och andra ögonblicket, det varma och det kalla! God Jul!

14 Jah Hollis:

Det var stor variation på miljöer i dina ögonblicksbilder. Ha en God jul!

15 Annie:

Jättehärlig tolkning! I fantasin kan man återuppleva alla möjliga ögonblick, för att i nästa ögonblick återvända till verkligheten! Jättefint!

Kommentera här: