Hem ljuva hem

Ja nu är jag hemma igen från min 2 veckor långa sjukhusvistelse. Såå skönt att komma hem. Jag har nästan bott ute på min nymålade o fina altan.
 Det har ändå gått bra med behandlingen, fast jag vet inte riktigt än om det har gett resultat. Jag har pratat med min kära lungläkare i dag och hon vill ha ett nytt upphostningsprov för att se om det är borta. Jag har fortfarande lite slemhosta. Ska snart börja på en ny behandling på ett år. Tabletter då så klart. En om dan i en mån. sen en varannan dag. Då ska den förhoppningsvis hålla undan infektionerna, så det är bara att hoppas att den gör det!

Magen har börjat säga ifrån, efter alla dessa starka kurer, så jag ska först bli bra i den, innan jag startar den långa behandlingen.


Här är  min säng både nu och även förra gången jag låg inne. Samma plats i samma sal. Jag har bytt sängranne ett antal gånger. Sista två nätterna hade jag manligt sällskap. Det funkade bra det med, med bara ett litet draperi emellan oss.


Samma vackra utsikt


Kvällssolen som lyser så fint på kyrktornet i Hudiksvall.


Jag har haft permis på dagarna mellan behandlingarna så då kunde jag vara i stugan några timmar. Gubben hämtade och körde mej tillbaka till kl.8 på kvällen. Jag fick injektion även kl.4 på natten och 12 på dagen + tabletter två ggr per dag.


Min vackra vita ros!


Så här såg det ut i min övre lingonslänt. Massor av gräs innan gubben tog ner det med trimmern. Nu hoppas jag att lingonen kan börja mogna.


Grannens båt vid bryggan våran.


En dag åkte vi till Malnbaden och satt nere vid stranden i solen. Det var så härligt.


Folk badade för fullt


Här är dom nya hyreshusen nere vid Lillfjärden. Högt däruppe skulle jag vilja bo.




Lillfjärden igen.

I dag har vi varit o grattat äldsta dotra som fyllde år i går, o ätit tårta.

Ja det blev ett långt inlägg det här. Nu ska jag sova skönt i min egen säng. Har sovit middag två ggr i dag så därför har jag lyckats hålla mej vaken i kväll. Natti Natti!

Kommentarer:

1 Lillemor Johansson:

Välkommen hem igen Gunvor och hoppas att du får vara frisk hädanefter! Lika fina bilder som vanligt! Bamsekram till dig

2 Ninni:

Härligt att du är hemma igen, tufft att behöva ligga på sjukhus när det är sommar (trist när som helst)



Hoppas hoppas nu att behandlingen hjälper, stor kram från mig till dig!

3 Nilla:

Oj så länge sen jag var in här hos dig, det har ju hänt massor. Men jag har inte bloggat under semestern, det går så trögt att ladda upp bilder då. Ser att du legat på sjukhus, vad jobbigt du har med din hosta. Men det var en fantastisk utsikt du har från ditt fönster. Har tittat på massor av bilder av alla de slag nu i din blogg. Det ska inte dröja lika länge till nästa gång, jag lovar. Krya på dig nu.

Kram

4 Pialotta:

Hallå där... Var ett tag sedan jag tittade in till dig nu och ser att du varit inlagd ... så tråkigt med din hälsa. Hoppas det blir bra snart då, sånt är riktigt jobbigt förstår jag. Vilka bilder så fina jag tittat o beundrat på här :) I det huset högst upp skulle jag oxså vilja bo... men, men vi ska snart upp till sjätte våningen i min stad. Flytta på sig efter 22 år på samma ställe är en aning joxigt, men skönt att röja undan en del år :) Ha de bäst o kram på dig/Pialotta

5 Lillemor Johansson:

Kikar in och hoppas du är frisk...Kram

6 Lillemor Johansson:

Kikar in och hoppas du är frisk...Kram

Kommentera här: