Fototriss - SMÅKRYP är temat

Äntligen ska jag kunna vara med och trissa igen. Det är ju sista gången före Helenas semester från trissen så då måste man ju passa på. Fast vi kan ju fortsätta om vi vill på samma tema resten av sommaren. Får se hur det blir med det, om man hittar några roliga småkryp som man vill visa upp.

Här är mitt första bidrag.

Ett bi som jag fotade i dag på min stora Rosentrybuske som är enormt stor och blomrik i år.




Dom här baggarna ser lite roliga ut. Jag vet inte vad dom heter, men dom platsar bland småkrypen.


En söt liten lurvig larv blev sista bilden på mina småkryp.

Ni som vill se flera småkryp kan klicka HÄR.

Ha en fortsatt trevlig helg.

Kommentarer:

1 Eva:

Verkligen fin lurvig larv i sista bilden! Undra vad den ska bli när den blir stor ;) Lokförare kanske ;)

2 kaxi:

Första bilden är underbar, inte bara för att det är en bra bild, med pollen som biet för med sig till nästa blomma. Utan dem - inga blommor:)

3 Maria:

Fina bilder allihop!

På andra bilden är det humlebaggar då fångat med kameran.

Ha en fin sommar!

4 Charlotta:

Skön triss! Favorit blir den lurviga larven. :)

5 Lotta:

Wow, vilka krabater du fångat, många småkryp gör sig bäst på bild!!!!

Fin triss.

Ha en skön sommar.

Lotta

6 Anita A:

Läckert fotade småkryp! Trevlig sommar!

7 Tony:

Bra trissat!

8 photoartbyanna:

Så underbart mjukt och fint fotat! Den lurviga larvn ser riktigt gosig ut! :)

9 Lillemor Johansson:

Så fina bilder:)) Dem är ljuvliga dem små liven. Kram vännen!

10 Pialotta:

Dina bilder är så sköna Gunvor.. gillar alla tre, men larven, den ludna är riktigt söt på bild :)

Ha de gott i Sommaren .. vi har en urusel Sommar här nere... men det finns ju hopp ännu :) Vi behöver värmen o solens strålar även vi Skåningar ;)

11 Mian:

Toppensnygga bilder.

Vad ska det månne bli av larven på den sista bilden?

12 Ninni:

Fina bilder på otäcka kryp hihi



Ha en bra dag, hoppas du mår bättre nu, kram kram

13 Pysselfarmor:

Så fina bilder och jag ser att du fått veta att det är Humlebagge i mitten.

Larven tror jag är en gräsulv.

14 Fia:

Den söta lurviga larven blir min favorit.

15 Lena och Tommy:

Jättefina småkrypsbilder!

Kommentera här: