Bilder från 31 mars 2006 - 31 mars 2012

Eftersom det inte blir nån fototriss i helgen så har jag roat mej med att leta fram bilder från denna dag den sista mars -06 t.o.m -12. Det har varit intressant och roligt att se vad vi gjorde då. Tänk att jag lyckades nästan med att hitta bilder från rätt dag utom två år när det felade på ett par dagar.Vi har mest varit utomlands den här tiden på året ser jag. Sen på höstkanten har vi brukat åka på en Medelhavsresa också.


Här var vi i Venezuela  31 mars 2006. Ett intressant och trevligt resmål. Här är en massa pelikaner som badar.  


Första gången i Tobago.. 31 mars 2007 togs denna bild. Det blev två gånger till där. Första gången var så underbart så vi sa redan innan vi åkte därifrån att hit kommer vi igen. Och det gjorde vi.


Den här bilden är tagen 31 mars 2008 och då var vi hemmavid. Vi hade varit i Tobago tidigare då, kom hem därifrån runt den 20 mars.


Grenada den 31 mars 2009. Underbara ställe! Grenada var också så härligt och så vackert. Vi bodde högt uppe på berget och hade en underbar utsikt därifrån. Men jag var inte riktigt pigg då så det var jobbigt att gå. Många backar att ta sej upp o ner för. Till badet bar det nerför på väg dit, så då gick det lättare, men hem blev det jättejobbigt i denna värme. Men härligt att minnas tillbaka ändå.  


Här var vi hemma vid denna tid i mars. 29 mars 2010 är bilden tagen på Wilma som just läst dagens tidning.
Lite senare kom vi iväg det året på grund av att jag blev sjuk så vi var tvingade att skjuta upp resan till april. Då var det Tobago för sista gången. Vi har nog insett att det inte blir såå långa resor för oss igen. Men det finns så många andra trevliga ställen som inte ligger allför långt borta.


Förra året precis på dagen 31 mars 2011 var vi här hemma och hade målare i huset. Här är det hallen uppe som håller på att fixas. Ljust och fint blev det.


Och den sista bilden är från i dag 31 mars 2012. Fint har vi fått härute. Våra snälla gulliga barnbarn, dom två äldsta pojkarna, har varit här på förmiddagen och slitit och släpat bort riset efter Dagmars härjningar. Nu ligger det i fina högar som ska hämtas sen. Det här är bara en del. Tack snälla ni, säger både morfar som slapp, o jag!
Lite snö ligger kvar efter nattens lätta snöfall. Det är så gott som borta nu för solen har lyst hela dagen. Bara 1+grad dock.
Det var allt från mej! Ett låångt inlägg. Men jag hoppas det finns nån som orkar med att titta.
Ha de!

Kommentarer:

1 Ninni:

Klart jag orkar med att titta, älskar dina fina bilder. Grenada åhh va vackert.



Ja långresor är jobbiga, men gött när man väl är framme.

Nästa gång jag reser vill jag gärna tillbaka till Dominikanska.



Ha en fin söndag, kramen

Kommentera här: