Å bilder igen

I går var jag till Ljusdal och snyggade till mina fötter inför sommaren. På hemvägen åkte jag förbi min kära å och måste naturligtvis stanna till o ta några vårbilder. Soligt o fint väder var det.


Här är den min kära bro


Björkarna har börjat få gröna blad..mmm somrigt!


Det var ju såå läckra moln som speglade sej i vattnet


Så vackert var det så man blir alldeles varm i kroppen.

I dag är det grått o mulet och regn på förmiddagen. Lite annat än dom senaste dagarna när vi har suttit ute på altanen och ätit varje dag och myst där till sena kvällarna. Men vi har fått ha på lite värme för kvällarna ute har inte varit så sköna.
I morgon ska vi åka till stugan och stänga vattenkranen för snart så kopplas vattnet på. Kul att få se hur det ser ut där, om det blommar  och se om min vita ros har överlevt vintern. Jaja.. spännande är det.

Foto: Gunvor maj -12

Kommentarer:

1 Paula i pörtet:

Härligt när även du kan sväva bland molnen i spegelblankt vatten och njuta av musöron i björkarna! Här har det regnat bra många timmar, men jag tror det behövs, sen slår grönskan ut. Vi hade så lite snö i vintras att ån är bara halv jämfört med ifjol. Som tur är finns det nog med vatten för fåglarna att doppa tårna i!

Kramen

2 Lillemor Johansson:

Ja du tar underbara bilder...så fint det är i Sverige...vart landskap har sin tjusning. Hoppas det gick bra i stugan...här öser det ner. Kram

3 Anonym:

wow vilka fantastska bilder du visar!Vad härligt med fotvård, kramen

4 Ninni:

Fixa fötterna skulle jag med behöva göra, har funderingar på att ta ett fiskbad för fötterna.



Underbart vackra bilder, ha nu en ljuvlig helg, kram

5 Ninni:

Faktiskt så fick nästan alla barn det samtidigt..nu är det två kvar som inte haft det. Kommer kanske till veckan.

Skönt för barnen att ha det avklarat innan skolan.



Hoppas det blir lite dans för er..du kan ju vara med i lets Dance=)

Kram

6 Pialotta:

ja men Gunvor det är då för vackert hos dig.. nej, inte för vackert.. men du förstår vad jag menar :) Riktigt paradis du har runt om dig :) Snart dags för Fototriss igen.. tiden springer och jag lämnar dig en länk till min som jag redan fixat till :) Ha de gott kram från ett Skåne som varit riktigt blåsigt o lite regnigt några ett par dagar nu.

Kommentera här: