Stugbilder

I fredags var vi till stugan och krattade och rensade i rabatten. Ingen städning blev det då. Det får bli nästa gång. Det var bara 10 grader inomhus så man hade ingen lust till städning. Det får bli lite varmare först. Vi värmde upp på altanen så det gick att sitta där o fika..där vart det mysigt.


Vi fick trevligt besök av grannkatten som är hur mysig som helst. Tycker mycket om att bli kliad under magen.


Jag skulle ta en bild av mina fina vitsippor och då ville kisse vara med så klart.


Satte sej så fint bredvid blommorna..och visst är han söt.


Här är hela klungan av sippor.


Första tussilagon jag sett i år. Så fina dom också. Dom lyste som små solar i diket .


Här ligger landgången till bryggan uppe på land. Den röda båten därovanför är våran.
 

Här ska landgången ligga, men här ligger en massa vass från i höst när nån tydligen slog ner den. Det var ju bra fast inte att den ligger kvar.


Och här är badbryggan..lite högt vatten där också. Man kunde inte gå ut där än.

Ja så såg det ut vid våran strand så här i början av Maj. Men en skön promenad fick jag i alla fall fast vinden blåste kall där också.
Nästa gång vi kommer dit är det nog lite somrigare.
Ha det gött alla! Kram!

Foto: Gunvor i Maj 2012

Kommentarer:

1 Lillemor Johansson:

Oj va långt vi kommit med våren här på västkusten när jag ser dina bilder.Vi har också haft kallt men äppleträna är i full blomning härnere och snart kan man plocka liljekonvaljer:)) Men vilken söt katt!! Den liknade vår första katt som var en blandning mellan norsk skogskatt och bondkatt....den är bara ljuvlig och fina bilder som vanligt. Kram ha det gott!

2 Ninni:

Åhh en sån sötkisse, den vill jag gärna klia på magen=)



Härliga vårbilder, vi har kommit lite längre med våren här.

Ha en fin dag, kram

3 Paula i pörtet:

Fantastiskt vacker katt och lite ovanlig i färgen!

Ni har högt vattenstånd och vi har tvärtom jättelågt! Vi hade ju nästan snöfritt i vintras och det visar sig nu hur tydligt som helst. Min fina å har nog inte mer än några decimeter vatten, knappt så gässen håller sig flytande utan att skrapa magen!

Kramen

Kommentera här: